10 گروه شغلی تحت پوشش خدمات بهداشت حرفه ای قرار گرفت

رییس مرکز سلامت محیط و حرفه ای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: خدمات بهداشت حرفه ای با افزوده شدن سه گروه شغلی شاغلان بیمارستان، دندانپزشکان و شاغلان کارهای ساختمانی، هم اکنون به 10 گروه شغلی ارایه می شود.دکتر ˈکاظم ندافیˈ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه ای و سلامت شغلی - روز  یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه- ، یادآور شد: پیش از این نیز گروه های شغلی از جمله قالیبافان، کشاورزان، معدن کاران و پرتوکاران تحت پوشش این خدمات قرار داشتند. 

وی خاطرنشان کرد: تمام شغل ها تحت پوشش خدمات بهداشت حرفه ای قرار دارند اما اقدام های بهداشت حرفه ای برای شغل هایی که با مخاطرات شغلی بیشتری روبرو بوده و از حساسیت بیشتری برخوردار هستند، در قالب برنامه ویژه ای اجرا می شود. 

رییس مرکز بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت، گفت: تشکیل پرونده بهداشتی، معاینات ادواری، آموزش بهداشت و سلامت، نظارت بر بهسازی محیط کار و پایش مداوم سلامت افراد در محیط کار از جمله خدمات بهداشت حرفه ای است که به گروه های شغلی تعیین شده، ارایه می شود. 

ندافی افزود: هر سال دو میلیون کارگر در جهان به دلیل نبود بهداشت حرفه ای و ایمنی در محیط کار، جان خود را از دست می دهند و هرچند وضع ایران نسبت به آمار جهانی بهتر است اما باید برنامه های بهداشتی برای ارتقای بهداشت و سلامت شاغلان در کشور اجرا شود.

 

 

منبع : پایگاه اطلاعات ایمنی



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseامنیت شغلیحوادث کاربهداشتخطرکارگرقالیبافانکشاورزا نمعدن کارانپرتوکارانبهداشتخدمات بهداشت حرفه ای


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5495

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

22

میهمان آنلاین

24506613

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA