هوای تهران از ابتدای سال جاری پاکتر از گذشته است

 

« علی محمد شاعری » روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هوای تهران از ابتدای سال جاری تاکنون 2 روز ناسالم و 36 روز در شرایط سالم و پاک قرار داشت در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 22 روز سالم و 9 روز ناسالم بوده است.
 
وی اظهارداشت: بر اساس گزارش های رسیده 95 درصد روزهای بهاری تهران در سال جدید سالم و پاک بود و فقط 5 درصد در شرایط ناسالم قرار داشته در صورتی که در شرایط مشابه سال گذشته 77 درصد شرایط سالم و 23 درصد شرایط ناسالم بوده است.
 
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علت اساسی این کاهش آلودگی در کلان شهر تهران در سال جدید توزیع سوخت با کیفیت یورو 4 ، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ، بهبود کیفیت تولید خودروها ، نوسازی خودروهای فرسوده ، معاینه فنی خودروها ، برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک است.
 
شاخص کیفیت هوای کلان شهرها به ویژه تهران چند سالی است که دغدغه سازمان حفاظت محیط زیست است ازاین رو طرح جامع کاهش آلودگی هوا برای هشت کلان کشور از جمله تهران، اهواز، اراک، تبریز، مشهد، شیراز، کرج و اصفهان تهیه و در سال 91 به تصویب دولت رسید.
 
در همین سال این طرح برای اجرایی شدن به استانداری های سراسر کشور ابلاغ شد که شامل بندهای متنوعی از جمله تولید خودرو با استانداردهای یورو 4 ، تولید سوخت مطابق با استانداردهای یورو 4 ، توسعه سرانه فضای سبز و تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که ارمغان اجرای برخی از این بندها افزایش روزهای هوای سالم نسبت به سال گذشته است.
 
 
 
 
منبع: IRNA.IR

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاستانداردآلودگیکلان شهربهداشتهوای تهران


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2014

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

86

میهمان آنلاین

24503133

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA