سرپرست وزارت کار مدعی کاهش ۳۰ درصدی حوادث کار شد

در حالی که سازمان پزشکی قانونی کشور در اسفندماه سال گذشته به استناد آمار موجود در خصوص روند رو به رشد تلفات حوادث ناشی از کار هشدار داده بود، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برشمردن تلاش‌های صورت گرفته در وزارتخانهٔ متبوع‌اش از «کاهش ۳۰ درصدی حوادث حین کار» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله عباسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که به مناسبت هفته کارگر صورت می‌گرفت، گفت: ارتقاء فرهنگ تعاون، کار، تولید و استفاده از تولیدات داخلی، گسترش منابع انسانی از طریق آموزش‌های مهارتی، ایجاد تعادل در بازار کار و تنظیم روابط کار بر مبنای سه جانبه گرایی، ماموریت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی در ادامهٔ صحبت‌های خود، مشارکت دادن کارگران و کارفرمایان در تصمیم گیری‌های اقتصادی، ساماندهی نظام تامین اجتماعی و گسترش دامنهٔ پوشش بیمه‌ها، مدیریت بازار کار، ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی کارگران، افزایش بازرسی‌ها در جهت ارتقاء ایمنی کارگران و کاهش حوادث حین کار، پیگیری و حمایت از واگذاری سهام عدلت، توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی و رفاهی، نظارت بر حسن اجرای حقوق بنیادین کار، بهبود روابط میان کارگران و کارفرمایان و توسعهٔ تشکل‌های کارگری را از دیگر اهداف وزارتخانهٔ تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار آورد.

این مقام دولتی با بیان این مطلب که «در حوزه تامین اجتماعی نزدیک به ۳۷ میلیون نفر تحت پوشش قرار دارند که از ابتدای شروع به کار دولت فعلی، افزایش ۳۳ درصدی نشان می‌دهد» عنوان کرد: در حوزه تعاونی در ۸ سال دولت نهم و دهم بیش از ۱۰۰ هزار واحد تعاونی به ثبت رسیده و تعداد اعضای تعاونی‌ها از ۱۳ میلیون نفر به ۴۶ میلیون نفر رشد پیدا کرده که منجر به ایجاد ۱/۵ فرصت شغلی شده است.

عباسی در ادامه به تاسیس بانک توسعه تعاون و راه اندازی صندوق حمایت از سرمایه گذاری با سرمایهٔ ۱۲/۵ میلیارد تومانی در جهت حمایت از تعاونی‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با تعامل بیش از ۸ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی، بستر مناسبی برای رعایت سه جانبه گرایی ایجاد کرده‌ایم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به «کاهش ۳۰ درصدی حوادث حین کار و کاهش ۵۰ درصدی زمان رسیدگی به شکایات» اظهار داشت: افزایش تعداد خانه‌های بهداشت کارگران، حمایت از واحد‌های مشکل دار با هدف صیانت از اشتغال و احداث بیش از ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر از جمله خدمات دولت دهم برای کارگران محسوب می‌شوند.

این مقام دولتی افزود: در طول ۸ سال گذشته به اندازهٔ ۷۵ درصد کل زیر بناهای آموزشی موجود در کشور، بناهای آموزشی جدید ایجاد شده و به بهره برداری رسیده است.

او ادامه داد: در حوزه رفاه اجتماعی با پیگیری طرح پزشک خانواده و پوشش بیش از ۱۵۰ قلم داروی بیماری‌های صعب العلاج، افزایش خانوارهای بیمه شده صندوق روستاییان و عشایر از ۱۷۳ هزار نفر به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در دولت‌های نهم و دهم و افزایش پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار سعی در خدمت رسانی داشته‌ایم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به پرداخت مطالبات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بازنشستگان از پیش از سال ۷۹ بعد از ۱۰ سال اظهار داشت: پرداخت ۱۸۳۰ میلیارد تومان مطالبات ناشی از اجرای طرح خدمات درمانی و اجرای بیمه طلایی درمان برای بیش از ۱ میلیون بازنشسته از خدمات دولت به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور است.

 

 

منبع : ILNA.IR



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseوزارت کارحوادث کاربهداشتکار فرماکارگر


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5398

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

172

میهمان آنلاین

24506516

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA