فاصله ادعا و عمل در مدیریت محیط زیست كشور زیاد است

 

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد هادی ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در اختتامیه جشنواره مشکات گفت: هدف از برگزاری جشنواره مشکات امکان سنجی مشارکت شهروندان در مقوله هایی از جمله محیط زیست، بهداشت، پسماند، ایمنی شهری ، ترافیک و... است .

وی با بیان اینکه در کل شش حوزه در  جشنواره مشکات برگزار شد كه بالغ بر 77 هزار نفر مشارکت داشتند و آثار خود را ارسال نموده که این امر نشان میدهد اگر از تمام ظرفیتها در توسعه شهری استفاده کنیم موفق تر عمل خواهیم کرد .

سخنگوی شهرداری تهران افزود: وقتی کودکان ما از کودکی نقاشی هایشان را با موضوعات مختلف محیط زیستی از جمله هوای پاک و تفکیک زباله از مبداء و غیره بکشند ، به طبع آن فرهنگ انجام این عمل و فرهنگ حفظ محیط زیست در کالبد کودکی وی نهادینه خواهد شد و در بزرگسالی باور زیست محیطی خواهد داشت .

وی با تاکید بر اینکه موضوع محیط زیست مقوله بسیار مهمی در مدیریت شهری است گفت : مسائل و مشکلات محیط زیست باید با جدیت و با مشارکت تمامی دستگاه ها و شهروندان مدیریت شود.

ایازی گفت: جشنواره مشکات فضای و امکان مشارکت شهروندان را در همه بخش ها به خصوص بخش محیط زیست فراهم کرده است ، مهم این است که این باور وجود داشته باشد از ظرفیت های شهروندی بهرمند شویم .

محمدهادی حیدرزاده رئيس جشنوراه مشكات محيط زيست نیز در این مراسم گفت: هدف از برگزاری جشنواره مشکات ایجاد مشارکت و همکاری  بین بخشی است، چرا که یکی از چالش ها در جامعه ما این است که دستگاهها بصورت جزیره ایی و نا هماهنگ با دیگر دستگاهها فعالیت می کنند و این جشنواره الگویی موفق در از هم افزایی و هم بردار کردن فعالیت هاست .

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: فراخوان ارسال آثار از آبان ماه سال 91 در 374 محله شهر تهران انجام شد و بالغ بر 82 هزار اثر در بخش های غیر حرفه ایی ، حرفه اي و كودك و نوجوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گفته وی، از این تعداد 20 هزار اثر برای داوری نهایی ارایه شده که امروز 12 اثر در بخش حرفه ایی بزرگسال ، 18 اثر در بخش غیر حرفه ایی بزرگسال و 17 اثر در بخش کودکان برنده جایزه شده اند.

حیدرزاده با بیان اینکه وضعیت محیط زیست کشور بحرانی است گفت : همه شعار حفاظت از محیط زیست را مي دهند  اما در عمل شاهدیم که وضعیت مدیریت محیط زیست کشور ما نا مطلوب است .

وی با تاکید بر اینکه فاصله بین ادعا و عمل در مدیرت محیط زیست بسیار مشهود است گفت : مسئولان در حوزه محیط زیست تنها مدعی هستند و در عمل شاهدیم اقدامات مناسبی در بخش های مختلف مدیریتی و حاکمیتی صورت نمی گیرد .

وی تصریح کرد: استفاده از مقوله هنر در زمینه نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در نهاد مسئولان و شهروندان اقدامی تثر بخش خواهد بود .

ابوالفضل رفيع مدير كل آموزشهاي شهروندي نیز با اشاره به اينكه در جشنواره مشكات محيط زيست 376 هزار و 500 اثر شركت نمودند گفت از 6 محوري كه در جشنواره حضور داشتند محيط زيست شهري  يكي از محورهاي بود كه با بيشترين آثار دريافتي مواجه شد كه اين نشان دهنده اثر بخشي مطلوب و موثر واقع شدن آموزشها و همچنين وجود دغدغه محيط زيستي نزد شهروندان است.

وي در ادامه اظهار كرد يكي از دلايل حضور شهروندان همكاري هاي بين بخشي بود كه اين جشنواره از بخشهاي مختلف به ويژه محيط زيست شهري بهره برد.

رفيع اظهار اميدواري كرد كه بتوانيم با ادامه همكاريهاي بين بخشي گامهاي موثري در ارتقاء سطح فرهنگ زيست محيطي برداريم.

 

 

 

منبع : خبر گزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمدیریتجشنوارهبهداشت


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

3157

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

71

میهمان آنلاین

24479327

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA