زیان آور بودن کار آزمایشگاهی به همه شاغلان آن تعمیم داده می شود

تهران - مدیرکل آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدامات کارشناسی برای تعمیم داده شدن ˈزیان آور بودن کار آزمایشگاهیˈ برای همه شاغلان در آزمایشگاه انجام شده و به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارسال شده است.

ˈسعید مهدویˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیان آور بودن کار در آزمایشگاه های تشخیصی مصوبه هیات دولت است اما متاسفانه فقط بخش محدودی از شاغلان آزمایشگاه ها مشمول این آیین نامه شده اند.

 
وی ادامه داد: اکنون فقط ˈتکنسینˈ های دیپلمه که شش ماه آموزش دیده اند از مزایای زیان آور بودن شغل خود بهره مند هستند و بقیه شاغلان اعم از کارشناسان، کارشناسان ارشد و پزشکان آزمایشگاهی مشمول این قانون نشده اند. 
 
مدیرکل آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت با اشاره به فرارسیدن روز آزمایشگاه -31 فروردین ماه-، گفت: اعلام زیان آور بودن حرفه آزمایشگاهی می تواند خبر خوبی برای شاغلان این بخش باشد؛ اکنون منتظر ابلاغ این امر از سوی معاونت راهبردی رییس جمهور هستیم.
 
مهدوی خاطرنشان کرد : جامعه آزمایشگاهی هر روز نمونه های خلط، مدفوع، خون و ادرار را آزمایش می کنند و سلامت آنان نیز در معرض خطر است بنابراین قرار گرفتن شغل آنان در زمره مشاغل سخت و زیان آور ، الزامی است.
 
وی در ادامه به فعالیت آزمایشگاهیان اشاره کرد و افزود: متاسفانه روز آزمایشگاهیان در تقویم رسمی ثبت نشده است. 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:  IRNA.IR


زیان آورکارآزمایشگاهشاغلانمدیرکل آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشتدرمانمشاغل سختتکنسینسلامت


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

4718

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

60

میهمان آنلاین

24493216

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA