واکنش اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به شایعه برکناری وزیر بهداشت

 

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: گلایه‌های وزیر بهداشت درباره عدم تخصیص ارز و بودجه به حق است و رئیس جمهوری که شعار مهرورزی می‌دهد قطعاً به خاطر این گله‌ها از وزیر بهداشت انتقام نمی‌گیرد و او را برکنار نمی‌کند.

دکتر حسینعلی شهریاری افزود: شایعه برکناری وزیر بهداشت را ما هم شنیده‌ایم اما امیدوارم صحت نداشته باشد زیرا بعید می‌دانم رئیس جمهوری که شعار مهرورزی و عدالت می‌دهد، تنها وزیر زن کابینه خود را که از وزرای موفق این دولت است، برکنار کند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت از جمله وزرای موفق دولت دهم است و مشکلاتی که در حوزه سلامت به خصوص در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی و بیمارستانها به وجود آمده است، ربطی به مدیریت وزیر بهداشت ندارد و ناشی از بی‌تدبیری بانک مرکزی در اختصاص ارز و تأمین بودجه از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به این مشکلات اگر رئیس جمهوری بخواهد کسی را برکنار کند باید رئیس بانک مرکزی و معاون نظارت و برنامه ریزی خود را برکنار کند که عامل و منشأ مشکلات جدی حوزه سلامت هستند.

وی ادامه داد: معاون نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری حتی بودجه های پیشنهادی خود دولت در لایحه بودجه را نیز به وزارت بهداشت تخصیص نداده است زیرا ما دو نوع بودجه داریم یکی لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس می‌آورد و دیگری بودجه‌ای که بعد از افزایش در مجلس تصویب می‌شود، معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری حتی به لایحه پیشنهادی خودش هم عمل نکرده است.

وی گفت: در مورد بی‌تدبیری در اختصاص ارز مرجع نیز گزارش‌های مبسوطی در مجلس منتشر شده است که به جای اختصاص ارز به دارو و تجهیزات به چوب بستی و غذای سگ ارز اختصاص داده‌اند بنابراین رئیس جمهوری اول باید با رئیس بانک مرکزی برخورد کند.

دکتر شهریاری ادامه داد: در چنین شرایطی بیمارستانهای کشور با وضعیت بحرانی و کمبود مالی شدید مواجه شده‌ا‌ند.

وی گفت: وزیر بهداشت نیز که در این شرایط از عدم اختصاص ارز و بودجه گله کرده است، حرف به حقی زده است و اگر رئیس جمهوری در این شرایط وزیر بهداشت را برکنار کند قطعاً این تصمیم او به عنوان یک نقطه منفی در کارنامه وی ثبت خواهد شد که البته امیدواریم این شایعات صحت نداشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: رئیس جمهوری دولت دهم که همه شعارهای خوب را مثل عدالتخواهی، مهرورزی، دموکراسی و آزادی را یکجا سر می‌دهد و همه خصلتهای خوب را جمع کرده، در یک کاسه ریخته و به خودش نسبت می‌دهد‌، ‌قطعاً به دنبال انتقام از وزیر بهداشت نخواهد بود.

دکتر شهریاری گفت: مشکلات حوزه سلامت بسیار جدی است و اگر بی‌توجهی مسئولان اقتصادی به بخش سلامت ادامه پیدا کند، آه و نفرین بیماران دامنشان را می‌گیرد و آه و نفرین بیماران از آن آه و نفرین هایی است که حتماً در این دنیا یا آن دنیا دامن فرد را می‌گیرد.

 

به‌جای شایعه‌سازی، مسئولیت‌ها‌ را به اهلش واگذار کنند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفت: عملکرد وزارت بهداشت به مذاق برخی خوش نیامده است.

دکتر آرایی نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، هدف اصلی از ایجاد شایعه‌ مبنی بر برکناری وزیر بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی را تضعیف جایگاه وی خواند و گفت: در شرایط کنونی که حوزه سلامت در حال پیشرفت است افرادی که از این موفقیت‌ها متضرر می شوند اقدام به شایعه‌سازی می‌کنند.

احمد آریایی‌نژاد با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی، گفت: شاید در چند سال اخیر حوزه سلامت با نقایصی رو به‌رو بوده است اما این مشکلات از طرف وزارتخانه نبوده بلکه مشکلات اقتصادی و سوء مدیریت در دستگاه‌های دیگر به این موضوعات دامن زده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: به طور مثال در بحث اجرای طرح پزشک خانواده، وزارت بهداشت برنامه خوبی را برای اجرای این طرح بزرگ در سطح کشور تدوین کرد اما متأسفانه به‌علت اختصاص نیافتن اعتبارات لازم از سوی دولت این طرح با مشکل روبه‌رو شد، از طرف دیگر در حوزه دارو نیز تنها مشکل این وزاتخانه اختصاص ندادن ارز مرجع از سوی بانک مرکزی است.

وی با اعلام اینکه تعامل میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی با مجلس در سطح خوبی قرار دارد، تصریح کرد: هدف اصلی این تعامل ارائه خدمات به مردم و کاهش مشکلات حوزه سلامت است.

وی با یاد‌آوری شایعه‌های منتشر شده درباره برکناری وزیر بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی از سمتش، افزود: متأسفانه برخی از افراد از ابزارهای روان‌سنجی استفاده و در روند کار دستگاه‌ها ایجاد اغتشاش می‌کنند، که این اقدامات به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: متأسفانه مسائل روانی در قیاس با مسائل واقعی بیشتر بر تصمیمات مسئولان اثر می‌گذارد اما به‌طور کلی مطالبات کنونی برخی افراد از حوزه سلامت شاید تنگناهایی را ایجاد و به شایعه‌ها دام می‌زند.

دکتر آریایی‌نژاد با یادآوری اظهارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه حوزه سلامت تازمانی که به ما نیاز داشته باشد در صحنه هستیم،‌ یاد‌آور شد:‌ به‌نظر من افراد باید به جای ایجاد شایعه، کار و مسئولیت‌ها را به اهل خود و متخصصان واگذار کنند.

وی با تأکید بر اینکه برکناری وزرا از وزارتخانه، به‌طور حتم به حوزه‌های مربوطه آسیب می‌زنند، گفت: در شرایط کنونی تغییر هر مسئولی با تمام نقایص آن فرد، به صلاح  کشور نیست، از این رو هر مسئولی به‌ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  باید فعالیت خود را تا آخرین روز ادامه دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، هدف اصلی ایجاد شایعه‌های اخیر را تضعیف جایگاه وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی خواند وافزود: به‌طور حتم هر مسئولی در سطح این وزارتخانه موافقان و مخالفانی دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی که حوزه سلامت در حال پیشرفت است شاید افرادی از این موفقیت‌ها متضرر شده بنابراین اقدام به ایجاد شایعه پراکنی می‌کنند.

این گزارش حاکیست معاون اول رییس جمهور نیر امروز در حاشیه سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دفاع همه جانبه از عملکرد وزیر بهداشت به عنوان یکی از اعضای موفق کابینه دولت دهم گفت: تا دکتر احمدی نژاد هست و من هستم دکتر دستجردی هم در کابینه دولت حضور خواهد داشت.



رئیس کمیسیون بهداشت مجلسدکتر حسینعلی شهریاریوزیر بهداشتبهداشتسلامت‌ایمنیمحیط زیستدستجردیدولتمعاون اولرئیس جمهوراقتصاددارودرمانبیمارستانتجهیزات


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

912

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

168

میهمان آنلاین

24502030

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA