پروتکل‌ های پیشگیری از بروز کرونا به صنایع غذایی کشور ابلاغ شد

دکتر محمدحسین عزیزی با اشاره به اقدامات انجام‌شده به منظور پیشگیری از بروز و شیوع کرونا ویروس در حوزه محصولات خوراکی، اظهار کرد: اگرچه شواهدی درمورد انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی دیده نشده، اما از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور الزامات موردنیاز به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری در بین کارکنان واحدهای تولید کننده مواد غذایی و آشامیدنی و میزان تأثیرگذاری آن بر سلامت محصول موردبررسی قرار گرفته است.
 
وی افزود: در اسفندماه سال ۹۸، مقررات و پروتکل‌ های اجرایی وضع ‌شده توسط سازمان خواروبار و کشاورزی(فائو) و سازمان جهانی بهداشت ابلاغ شد و اداره کل غذا نیز پروتکل الزامات پیشگیری و مدیریت بیماری را تهیه و به منظور اجرا، به واحدهای تولید کننده، مراکز نگهداری (انبارها) و مراکز پخش مرتبط به معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور ابلاغ کرد.
 
مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: رعایت سختگیرانه و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های ابلاغی توسط سازمان غذا و دارو در صنایع غذایی به طور جدی دنبال می‌ شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ضمن پیگیری ویژه به ‌منظور رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی مرتبط با پیشگیری از بیماری کرونا درکشورهای صادرکننده کالا به ایران، دستورالعملی برای اطلاع کشورهای منطقه برای حصول اطمینان از شرایط تولید و حفظ سلامت محصول در تجارت کالاهای غذایی و آشامیدنی تهیه شده است که از طریق وزارت امور خارجه اطلاع رسانی خواهد شد.
 
 
 
وزارت بهداشت
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by hseexpert.com (@hseexpert_com) on

 
 
 


وزارت بهداشتمدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنیدکتر محمدحسین عزیزیکووید 19COVID 19کروناکرونا ویروسویروس کروناcorona virusاخبار کرونااخبار سلامتاخبار بهداشتدستورالعمل‌ های بهداشتیسازمان غذا و دارو


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

3199

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

225

میهمان آنلاین

24497211

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA