اخطار به هشت بیمارستان در تهران

سعید محمودی با اعلام این خبر گفت: با توجه به استقرار ۱۵۷ واحد بیمارستان در شهرستان تهران و همچنین حساسیت های لازم درخصوص ویروس و بیماری کرونا، محیط زیست تهران با برنامه ریزی و برقراری چند تیم کارشناسی پایش، ضمن رعایت اصول و موازین بهداشتی، بازدید و بررسی عملکرد محیط زیستی و نحوه مدیریت پسماند بیمارستانها و مجتمع های بزرگ درمانی را از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز کرده است.
 
 
وی با بیان اینکه دفع غیر اصولی انواع پسماند های بیمارستانی و کارکرد نامناسب سیستم تصفیه فاضلاب آن ها می تواند منشاء مهمی در ایجاد و انتقال بیماری های خطرناک باشد، پایش و بازدید از بیمارستانها را امری ضروری و اولویت دار دانست و افزود: از ابتداي ارديبهشت ماه تاکنون در پایش های انجام شده عملکرد محیط زیستی تعداد ٣٠ واحد بیمارستانی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به عملکرد غیر اصولی،  برای هشت واحد از آنها بمنظور رفع نواقص اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شد.
 
 
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه  با پیگیری های بعمل آمده ١٥٠ واحد بیمارستانی و درمانی بزرگ مقیاس مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شده و دو واحد دیگر نیز در حال احداث سیستم تصفیه فاضلاب هستند، گفت: همچنین از سال گذشته تاکنون پنج واحد بیمارستانی به دلیل عدم توجه به اخطارها و عدم رعایت ضوابط محیط زیستی و بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
 
وی یادآور شد: برابر قانون، مسئولان تمامی بیمارستان ها موظف هستند نسبت به انجام آزمایش های دوره ای اقدام و نتایج آن را در قالب خوداظهاری در پایش به اداره حفاظت محیط زیست ارسال کنند. 
 
 
محمودی در پایان ضمن قدردانی از مسئولان بیمارستان هایی که موضوعات محیط زیستی را به عنوان یک دغدغه در نظر گرفته اند و با جدیت نسبت به رعایت آن اقدام می کنند، تصریح کرد: در صورت مشاهده عملکرد غیر اصولی، قطعا نسبت به برخورد قانونی با مجموعه اقدام می شود.
 
 
 
سازمان حفاظت محیط زیست
 
 


سازمان حفاظت محیط زیستاخبار تهرانکووید 19COVID 19کروناکرونا ویروسویروس کروناcorona virusاخبار کرونااخبار سلامتپسماندهای عفونیپسماندسعید محمودیمدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهرانمحیط زیست تهران


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8097

تعداد اعضا

2859

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

3

میهمان آنلاین

24491357

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA