30 درصد اصفهانی‌ها از دیابت رنج می برند.

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ،محمدعلی عطاری با بیان اینکه زنگ خطر بیماری دیابت در سطح کشور و همچنین استان اصفهان به صدا درآمده، افزود: آمار ارائه شده در مورد تعداد مبتلایان به بیماری دیابت در سطح استان اصفهان بر اساس آمار معاونت بهداشت و درمان عنوان شده و نشانه مستند بودن آمار است.

وی گفت: بیماری دیابت در سال‌های اخیر به بیماری خاموش تعبیر شده و کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه بهداشت و درمان در مورد سرعت گسترش بیماری دیابت هشدار داده‌اند که مبتلایان به این بیماری، هر 15 سال، به دو برابر می‌رسند که تا حد بسیار زیادی هشدار دهنده است.

رئیس هیئت مدیره خیریه دیابت استان اصفهان افزود: سرعت گسترش دیابت در جهان بسیار بالاست و برآوردها نشان می‌دهد که هم‌اکنون در هر 10 ثانیه، دو انسان به بیماری دیابت مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دیابت، در هر 10 ثانیه، یک انسان را از پای درمی‌آورد، اضافه کرد: بیماری دیابت به دو نوع یک و دو تقسیم‌بندی شده که متاسفانه 50 درصد از بیماران مبتلا به دیابت نوع دو، از بیماری خود اطلاعی ندارند و به همین دلیل این بیماری را بیماری خاموش نیز نامیده‌اند.

عطاری با بیان اینکه ابتلا به بیماری نوع دو، به صورت تصادفی تشخیص داده می‌شود، بیان داشت: بیماری دیابت به اندازه‌ای شیوع یافته است که به صورت سالانه هزینه‌های بسیار زیادی را بر حوزه بهداشت و درمان استان و خود بیماران وارد می‌کند.



اصفهاندیابتبیماریبیماربیمارستاندارودرماندرمانیابتلاکشورعطاریبهداشتبهداشتیسلامتسلامتیسالم


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

1112

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

36

میهمان آنلاین

24489610

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA