نظارت مستمر بر نحوه دفع پسماندهای عفونی در زمان شیوع کرونا

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ، محمود رضا فراهانی با اشاره به افزایش پسماندهای بیمارستانی و عفونی با شیوع بیماری کرونا، گفت: نظارت بر نحوه جمع آوری، بی خطرسازی و دفن بهداشتی پسماندهای مراکز درمانی شهرستان اراک  برای کاهش میزان انتشار و شیوع ویروس کووید ١٩توسط کارشناسان اداره باجدیت و نظارت شدیدتر انجام می شود و کلیه پسماندهای بیمارستانی پس از جمع آوری کلرپاشی ،و بعد از دفن آهک پاشی میشود.
 
وی تصریح کرد تمهیدات لازم برای گند زدایی و ضد عفونی مستمر ناوگان حمل و در نظر گرفته شده و این خودروهای بصورت مداوم با کلرپاشی و آب آهک ضدعفونی می شوند و گندزدایی و شستشوی سطلهای زباله در سطح شهر اراک انجام شود.
 
فراهانی با بیان اینکه ، رها کردن این پسماندها در محیط باعث آلودگی آب، خاک و هوا است افزود : مذاکراتی با مرکز بهداشت شهرستان انجام و پیشنهاد  شد تا محل سکونت افراد قرنطینه شده در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار گیرد تا پسماند عفونی آنها بصورت جداگانه جمع آوری شود ..همچنین در پمپ بنزین و جایگاههای گاز و فروشگاههای بزرگ کیسه های قرمز رنگی قرار داده شده تا ماسک ها و دستکش های استفاده شده در داخل آنها قرار داده شده و جمع آوری شود. 
 
رئیس اداره محیط زیست شهرستان اراک  نقش مشارکت شهروندان و توجه به مسئولیت اجتماعی در شرایط خاص کشور در پیشگیری از انتشار بیماری و این ویروس را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: علاوه بر پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی، تولید زباله‌های دستکش، ماسک و دستمال کاغذی هم بسیار بالا رفته که از مردم تقاضای جدی داریم از رها کردن این پسماندها در محیط زیست خودداری کنند.
 
 
 
سازمان حفاظت محیط زیست
 


سازمان حفاظت محیط زیستحفاظت محیطاستان مرکزیاراککووید 19COVID 19کروناکرونا ویروسویروس کروناcorona virusاخبار کرونااخبار سلامتپسماندپسماند عفونیدفع پسماند عفونیپیشگیری از انتشار بیماریمحیط زیستپسماندهای بیمارستانی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

3372

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

349

میهمان آنلاین

24491869

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA