ابلاغ مصوبات شورای هماهنگی پرستاری کشور به دانشگاه های علوم پزشکی کشور

با توجه  به برگزاری ویدئو کنفرانس مورخ 21/12/98 با اعضای شورای هماهنگی پرستاری (مدیران پرستاری، روسای دانشکده های پرستاری و مامایی، روسای هیات مدیره های نظام پرستاری) دانشگاه ها / دانشکده های علوم پزشکی کشور که به منظور بررسی چالش ها و مشکلات در مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا برگزار شد، برخی مسایل مطرح گردید که جهت مرتفع ساختن آن ها معاون پرستاری وزارت بهداشت در قالب نامه ای سه مصوبه آن را به دانشگاهها / دانشکده های علوم پزشکی جهت اجرا ابلاغ کرد.
 
دکتر مریم حضرتی گفت: با توجه به ضرورت پیشگیری از انتقال عفونت و قطع زنجیره مذکور،  مصوبه اول مربوط به ایجاد امکان قرنطینه و اقامت پرستاران متقاضی در مکان مناسب است.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت در توضیح مصوبه دوم  افزود: با توجه به شیفت های غیر متعارف برای پرستاران و همچنین خستگی مفرط ناشی از کار با بیماران مبتلا در بیمارستانهای ریفرال، بایستی میان وعده ای مناسب، در ساعات متناسب با شیفت کاری پرستاران در نظر گرفته شود.
 
دکتر حضرتی ادامه داد: مصوبه سوم مربوط به انجام انواع نمونه برداری می شود و با توجه به این که انواع نمونه برداری، بخشی از شرح وظایف کارشناسان آزمایشگاه است، در شرایط فعلی و به منظور کاهش مصرف تجهیزات حفاظت فردی و افزایش دقت کار ، نمونه برداری صرفاً در ساعت مشخصی از روز و توسط یک کارشناس مجرب آزمایشگاه انجام پذیرد.
 
 
 
پایگاه خبری وزارت بهداشت


شورای هماهنگی پرستاریپرستاران ایرانیدانشگاه های علوم پزشکی کشورویروس کرونابیماری کروناکرونا ویروسcorona virusاخبار بهداشتاخبار کرونامعاون پرستاری وزارت بهداشت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2202

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

47

میهمان آنلاین

24503320

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA