سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی دارد

سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری بیماری‌هایی از جمله ‌ آنفلوآنزا، سرماخوردگی و در حال حاضر کرونا دارد.
 
ویروس عامل ابتلا به بیماری کرونا است اما بیماری‌های زمین‌ای مانند دیابت، بیماری‌های ریوی، قلبی، نداشتن تغذیه درست، کمبود ریز مغذی‌هایی مانند ویتامین‌های A،  D،  C و نقش سیستم ایمنی بدن می‌تواند احتمال ابتلای به بیماری را افزایش دهد.
 
 با مصرف روزانه منابع غذایی دارای ویتامین c مانند سبزی‌هایی همچون انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز، فلفل دلمه‌ای، جعفری، پیازچه، شاهی، گوجه فرنگی و سالاد و میوه‌های حاوی ویتامین C مانند پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین و کیوی می‌توان تا حد زیادی مقاومت بدن را افزایش داد.
 
هویج و کدو حلوایی و سبزی‌های تیره مانند اسفناج و برگ چغندر منابع خوب ویتامین A هستند و به‌طور کلی برای پیشگیری از بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه سه واحد از گروه سبزیجات به جزء نشاسته‌ای و دو واحد میوه باید استفاده شود.
 
کسانی که مبتلا به دیابت و بیماری‌های دیگر هستند احتمال اینکه ویروس در آن‌ها به شدت خود را نشان دهد، وجود دارد.
 
کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار، سالمندان و بیمارانی که در حال استفاده از داروهای کورتونی هستند، بیشتر در معرض خطر هستند، باید جلوی ورود ویروس در این افراد گرفته شود که این‌ها نیاز به یک سری توصیه‌های تغذیه‌ای دارند که باید هر روز سعی کنند سبزی و سالاد به همراه آب لیمو ترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند همچنین از کدو حلوایی در برنامه غذایی خود داشته باشند و مصرف پیازچه خام به دلیل ویتامین C همراه غذا توصیه می‌شود.
 
از مصرف سوسیس، کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین بایداجتناب شود. استفاده از منابع پروتئین در غذاهای روزانه مثل حبوبات و تخم مرغ دارای اهمیت زیادی است.
 
کمبود ریز مغذی‌هایی مانند آهن و روی هم می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی شود که باید غذاهایی که دارای منابع ریز مغذی مانند حبوبات، شیر، لبنیات، سبزی های برگ سبز، و انواع خشکبار استفاده شود.
 
از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده مانند تخم مرغ و نیمرو عسلی و کباب‌هایی که مغز پخت نشده‌اند، باید خوداری شود.
 
در صورتی که علائم سرماخوردگی مشاهده شد، از غذاهای آبکی مانند سوپ و آش همراه با آب لیمو تازه و مایعات گرم، جوانه گندم، ماش و شبدر استفاده کنید چراکه حاوی ویتامین C  هستند و از میوه‌هایی که آنتی اکسیدان زیادی دارند مانند انار، پرتقال تو سرخ و گریپ فروت استفاده شود.


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنیسیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی دارد.کرونا.


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

1179

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

0

میهمان آنلاین

24489676

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA