شناسایی 217 واحد صنعتی آلاینده در استان تهران

دکتر رسول علي اشرفي‌پور، مديرکل محيط زيست استان تهران در حاشيه مراسم راه‌اندازي سيستم آنلاين کنترل آلودگي پساب شرکت داروسازي آفاشيمي در گفت‌وگو با ايسنا، افزود:‌ تا کنون استان تهران مقام اول را به لحاظ تعداد واحدهاي صنعتي که مجهز به سيستم آنلاين شده‌اند در بين استانهاي کشور داشته است.

وي افزود: نکته قابل ملاحظه ديگر اين است که در سال حدود 2500 واحد صنعتي از سوي آزمايشگاه اداره کل و واحدهاي تابعه مورد پايش زيست محيطي قرار مي‌گيرد. حدود 500 واحد صنعتي به صورت خوداظهاري از سوي آزمايشگاههاي معتمد که خود مديران واحدهاي صنعتي آنها را به استخدام در مي آورند مورد پايش قرار مي گيرد و مي توان گفت در مجموع رقمي حدود 3000 واحد صنعتي در سال مورد پايش‌هاي زيست محيطي قرار مي‌گيرد که در اين پايش‌هاي زيست محيطي واحدهاي آلاينده مشخص مي شوند.

مديرکل محيط زيست استان تهران افزود: در سال 89 تعداد واحدهاي آلاينده‌اي که بر اساس پايش‌هاي زيست محيطي شناسايي شده‌اند تعداد 585 واحد در سطح استان بوده که خوشبختانه با کار مستمر و پيگيري که اداره کل حفاظت محيط زيست استان تهران در قالب کميته‌هاي مختلف تخصصي تشکيل شده در سال 90 جزء استانهاي پيش رو در کشور بوده‌ايم که تعداد 50 درصد واحدهاي آلاينده را در سطح استان کاهش داده‌ايم که در نتيجه تعداد واحدهاي صنعتي آلاينده به 254 واحد رسيده است و امسال نيز با توجه به هدف گذاري صورت گرفته سعي مي کنيم تا پايان امسال 50 درصد ديگر از واحدهاي آلاينده را که از طرف محيط زيست شناسنامه‌دار شده‌اند رفع آلودگي کنند که خوشبختانه تاکنون 37 درصد واحدها رفع آلايندگي را انجام داده‌اند که رقم قابل توجهي است و تا آخر سال نيز همچنان فرصت باقي است.



دکتر رسول علي اشرفي‌پورمحيط زيستاستان تهرانایرانآلایندهگرد و غبارکشورزيست محيطيایمنیسلامتیسالمایمنآزمايشگاهصنعتي


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

2474

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

49

میهمان آنلاین

24496485

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA