۶ ژورنال مهم علمی اصلاحات زیست محیطی ترامپ را محکوم کردند

۶ ژورنال مهم علمی اصلاحات زیست محیطی ترامپ را محکوم کردند
سردبیران شش مجله بزرگ و سرشناس علمی طی بیانیه‌ای، اصلاحات دونالد ترامپ را در حوزه محیط زیست محکوم کردند.
 
 سردبیران شش مجله مهم علمی، یکی از قوانین دولت آمریکا را که روند توسعه سیاست‌های محیط زیست و بهداشت عمومی را محدود می‌کند، محکوم کردند.
 
"سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا"(EPA)، اقدامات خود در زمینه رفع محدودیت‌های مربوط به محیط زیست را زیر نظر "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا افزایش داده است اما یکی از قوانین جدید که در روند نهایی شدن به سر می‌برد، با محدود کردن پژوهش‌های مورد استفاده کارمندان سازمان حفاظت محیط زیست، تاثیر قابل توجهی خواهند داشت که نسبت به تاثیر اقدامات دیگر، بیشتر است.
 
این قانون، به کارمندان سازمان حفاظت از محیط زیست اجازه می‌دهد تا فقط از پژوهش‌های انجام شده براساس داده‌های عمومی استفاده کنند. ثبت این قانون می‌تواند محدودیت‌های بسیاری ایجاد کند. برای مثال با وجود چنین شرایطی، استفاده از پژوهش‌های بی‌شماری که براساس داده‌های پزشکی افراد صورت می‌گیرند، غیرممکن می‌شود.
 
گزارش‌ها حاکی از این است که سازمان حفاظت محیط زیست قصد دارد تا این قانون را که ممکن است قوانین چندین دهه گذشته در مورد کیفیت هوا، سطح جیوه آب یا سطح سرب موجود در رنگ را زیر سوال ببرد، به حالت قبل بازگرداند.
 
سردبیران مجلاتی مانند Science ،Nature ،PLOS ،PNAS ،Cell Press و The Lancet در این باره نوشتند: ما به عنوان سرپرستان این مجلات، از به اشتراک گذاشتن داده‌های علمی پشتیبانی می‌کنیم اما از اعتبار پژوهش‌های علمی نیز آگاه هستیم و می‌دانیم که به دلایل محرمانه، امکان انتشار کامل داده‌های آنها وجود ندارد.
 
آنها در بیانیه خود به پژوهش‌های ژنتیکی نیز اشاره داشتند که به پژوهشگران امکان می‌دهند جهش‌هایی را کشف کنند که عامل بیماری‌های خاصی هستند.
 
عامل اصلی نگرانی سردبیران این است که این قانون جدید حتی در صورت عدم بازگشت نیز می‌تواند قوانین را هنگام نیاز به به روزرسانی، تضعیف کند. آنها در این باره نوشتند: این موضوع، یک فاجعه خواهد بود.
 
سازمان حفاظت محیط زیست هنوز تاریخی را برای نهایی شدن این قانون جدید اعلام نکرده است.
 


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنی۶ ژورنال مهم علمی اصلاحات زیست محیطی ترامپ را محکوم کردند


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

3895

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

346

میهمان آنلاین

24505013

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA