تقدیر از مجلس و شورای نگهبان در مقابله با مصرف دخانیات

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی تاکید شد که افزایش مالیات دخانیات می‌تواند راه بسیار مناسبی در کاهش مصرف دخانیات باشد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رئیسی، در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی، با تاکید بر اینکه افزایش مالیات ارتباط بسیار مستقیمی بر کاهش مصرف دخانیات دارد، اظهار کرد: بعضی از کشورهای منطقه که مالیات دخانیات را ۱۰۰ درصد افزایش داده اند، مشاهده کردند که مصرف آن بسیار کاهش پیدا کرده است و نمونه آن در کشور ترکیه و سایر کشورهای دیگر نیز گزارش شده است.
 
ایشان بیان کردند: با توجه به اینکه ایران رئیس مجمع و کنوانسیون جهانی مبارزه با دخانیات است، انتظار می‌رود که شایسته‌ این جایگاه باشیم، در این خصوص دو فاکتور حائز اهمیت است، اول اینکه خوشبختانه مجلس شورای اسلامی بالاخره پس از سال ها پذیرفت که مالیات دخانیات را افزایش دهد، البته به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم، اما همین میزان افزایش را هم نقطه شروع می دانیم، دوم اینکه اقدام شورای نگهبان در مورد عدم تایید استفساریه مربوط به استفاده از قلیان در قهوه خانه ها، جای تقدیر داشته و می‌تواند بسیار امیدوارکننده باشد.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استان قم به عنوان استان بدون دخانیات انتخاب شده است، بیان کرد: اقدامات به‌صورت نمادین در این استان آغاز شده است و امیدواریم سایر استان ها هم به پیروی از این استان بتوانند کار را پیش ببرند.


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنیتقدیر از مجلس و شورای نگهبان در مقابله با مصرف دخانیات


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

3713

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

63

میهمان آنلاین

24479884

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA