نسل جدید تجهیزات در اختیار آتش نشانان تهران

تجهیزات فردی آتش نشانی یکی از اصلی ترین نیازهای آتش نشانان برای ارتقای کیفیت عملکرد در جریان حوادث و سوانح است. امروزه، ارتقای استاندارد عملیات در سازمان های آتش نشانی سراسر دنیا با بررسی آماری وضعیت تجهیزات، امکانات سخت افزاری و توان فیزیکی و حرفه ای ارزیابی می شود و هر کدام از موارد فوق قادر است زمان رسیدن به محل حادثه را کوتاه، شرح عملیات را موفق و گزارش عملکرد عملیات را دقیق مشخص کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، برنامه ریزی جهت ارتقای سطح کیفی تجهیزات فردی آتش نشانان را همزمان با ساخت و تجهیز ایستگاه ها و برگزاری دوره های آموزشی و حرفه ای در دستور کار قرار داده است. خرید البسه، دستکش، چکمه و دیگر ملزومات مورد نیاز آتش نشانان از جمله فعالیت هایی است که در سال جاری به کیفیت تجهیزات و در نتیجه ارتقای کیفیت عملیات کمک شایانی خواهد کرد.
 
البسه مقاوم در مقابل آتش
در جدیدترین ومهمترین اقدام این سازمان، قرارداد خرید 1000 دست لباس حریق شامل اورکت و شلوار مقاوم در برابر آتش که جزو تجهیزات حفاظت فردی یک آتش نشان محسوب می شود منعقد شده و به زودی این البسه در اختیار نیروهای عملیاتی سازمان قرار خواهد گرفت. این البسه، تولید شده از باکیفیت ترین مدل روز لباس مقاوم در مقابل آتش و دارای بالاترین استاندارد کیفی جهانی است.
 
چکمه آتش نشانی
یکی دیگر از اقلام تجهیزات حفاظت فردی چکمه آتش نشانی می باشد که طبق قرار داد منعقده تعداد 1000 جفت از آن خریداری و قرار است مورد استفاده پرسنل عملیاتی سازمان قرار گیرد. بر اساس این قرارداد، تاکنون 500 جفت از این چکمه ها تحویل سازمان شده و 500 جفت دیگر هفته آینده به سازمان آتش نشانی تحویل داده می شود. چکمه های آتش‌نشانی با استاندارد بین المللی با رویه ای از جنس پلاستیک تقویت‌شده، لایه داخلی از کتان، زیره از جنس پلاستیک مقاوم در برابر لغزش و دارای سرپنجه فولادی و مقاوم در برابر جریان الکتریسیته است.
 
دستکش آتش نشانی 
دستکش آتش نشانی از جمله اقلام مورد نیاز برای یک آتش نشان در هر عملیات است. بر اساس قرار داد سازمان آتش نشانی تهران با شرکت تولید کننده تعداد1000 جفت از این دستکش های ویژه آتش نشان ها هم اکنون تحویل این سازمان شده است. نگرفتن مهارت و عملکرد آتش نشان حتی در مواقع خیس شدن، سهولت در بدست کردن و درآوردن آن، مقاوم بودن نواحی کف، پنل های کناری، پنل شست و پنل های انگشت در برابر بریدگی، دارا بودن مچبند برای جلوگیری از ورود نخاله و … به درون دستکش از جمله ویژگی هایی است که در استاندارد بین المللی روی آن تاکید شده است.
 
لوله نواری
یکی از تجهیزات پر مصرف آتش نشانان در عملیات های مقابله با آتش سوزی ها نوار های آبدهی آتش نشانی است که در دو نوع 1.5 و2.5 اینچ بوده و برای رساندن آب مورد نیاز برای خاموش کردن آتش سوزی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سازمان در خرید های جدید خود، تعداد 1500 بند لوله نواری از دو نوع مذکور خریداری کرده که در کشور آلمان در مرحله تولید است و حداکثر تا 2 ماه آینده به این سازمان تحویل می شود.
 
کاربری خودروهای رول آف یا بازو غلتان(Roll off)
با درخواست سازمان آتش نشانی تجهیزات 11 دستگاه کاربری برای خودروهای بازو غلتان(Roll off) به ناوگان عملیاتی این سازمان اضافه می شود. این تجهیزات شامل سه دستگاه تهویه، چهار دستگاه فن و چهار دستگاه حمل تجهیزات عملیاتی. همچنین خرید کاربری چهار دستگاه حمل تجهیزات آبرسانی و مقابله با آب گرفتگی در دستور کار قرار گرفته است. این دستگاه ها به منظور اعزام به محل حادثه حسب نوع حادثه مورد استفاده قرار می گیرد که یک شاسی می تواند یکی از انواع کاربری ها را تا محل حادثه حمل نماید.
 
 
 
 
 
            
 
 
 
 
 
 
 
                                
 
 
 
 
 
 


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنینسل جدید تجهیزات در اختیار آتش نشانان تهران


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5259

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

205

میهمان آنلاین

24506377

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA