یک نوشیدنی که از نظر پیامبر(ص) درمان همه دردهاست

فواید و ارزش "شیر" و سودمندی‌های متنوع و متعدد آن و سهم مؤثری که در سلامت و تأمین تغذیه انسان دارد، روایات زیادی از معصومین(ع) وارد شده است و از آنجا که انبیا و ائمه اطهار الگوی عملی برای همه انسان‌ها هستند باید سبک زندگی خود را بر اساس گفته‌های آنان اصلاح کنیم تا سلامت جسمی و روحی ما تضمین شود و بیماری‌ها از بدنمان دور شوند.
 
شیر، غذای پیامبران بوده و پیامبر اسلام همواره شیر را دوست می‌داشتند.
 
در ادامه، برخی از روایات از پیامبر اکرم(ص) درباره "شیر" و فواید آن آمده است:
 
1) پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: "خداوند برای هر دردی که فرستاده، درمانی قرار داده است و شیر گاو، درمان همه دردها است".
 
2) پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: نوشیدن شیر، نشانه ایمان است.
 
3) پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: شیر، آقای نوشیدنی‌ها است.
 
4) پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: شیر گاو بخورید که درمان هر دردی  است چرا که گاو، از هر نوع گیاهی می‌خورد.
 
5) پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: تنها شیر است که می‌تواند جای آب و غذا را بگیرد [انسان را از تشنگی و گرسنگی نجات دهد].
 
6) پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: نوشیدن شیر برای هیچ کس گلوگیر نیست؛ زیرا خداوند می‌فرماید: "شیر، نوشیدنی خالص و گوارایی برای نوشندگان است". (سوره نحل ــ آیه66)
 
7) پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: بر شما باد نوشیدن شیر زیرا شیر، گرما را از درون می‌زداید آن‌گونه که انگشتان دست، عرق را از پیشانی دور می‌کند؛ شیر، قدرت باروری انسان را نیرومند می‌سازد، عقل را زیاد می‌کند، بر بینایی چشم می‌افزاید، ذهن را تیز و پاکیزه می‌سازد و فراموشی را از بین می‌برد.
 
8) پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: [امراض خود را] با شیر گاو مداوا کنید زیرا من امیدوارم که خداوند در آن شفا قرار داده باشد چون این حیوان از هر گیاهی، چرا می‌کند.
 
9) پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: گوشت و شیر، بر گوشت بدن می‌افزایند؛ استخوان‌ها را مستحکم می‌سازند و قوت گوش و چشم را افزون می‌کنند.
 
10) پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: یکی از پیامبران از ضعف تن خود به خدا شکایت کرد و خداوند به او فرمود: «گوشت و شیر بخور»، او به فرمان خدا عمل کرد، قدرت، به جسم او برگشت.
 
11) پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: هر کس یک لقمه چرب‌شده با شحم (روغن گاو) بخورد به همان اندازه بیماری از تن او فرو می‌ریزد. گوشت گاو باعث بیماری [سودا] می‌شود، [اما] روغن آن، شفا و شیرش نیز درمان است. هیچ چیز بهتر از روغن گاو برای بدن مفید نمی‌باشد.


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنییک نوشیدنی که از نظر پیامبر(ص) درمان همه دردهاست


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

7020

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

165

میهمان آنلاین

24501031

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA