چند ساعت انتظار مرگ در ظلماتِ خردکننده چاه/ بخاطر نداشتن تجهیزات ایمنی

از هر ۸ کارگری که در اثر حادثه ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند، یک نفر کارگر چاه‌کن است.
 
به گزارش خبرنگار ایلنا، کار در قعر چاه‌هایی که حتی عمق آن به ۱۵۰ نیز می‌رسد؛ این قمار هر روزه جان برای نان، وقتی مفهوم هولناک خود را می‌نمایاند که به آمار مرگ کارگران چاه‌کن و حفاری چاه در اثر حوادث در حین کار نگاهی بندازیم. اگرچه آمار دقیقی در این خصوص دیده نمی‌شود اما تعداد کارگران مقنی و چاه‌کنی که طی همین یک ماه گذشته جان خود را از دست دادند، به ۱۳ نفر می‌رسد.
 
براساس آماری که سال گذشته پزشکی قانونی منتشر کرده بود، ۱۶ هزار کارگر در اثر حادثه ناشی از کار جان باختند. البته دستیابی به یک تخمین دقیق در این حوزه به دلیل عدم شفافیت آمار ممکن نیست اما حدوداً می‌توان گفت که از هر ۸ کارگری که در اثر حادثه ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند، یک نفر کارگر چاه‌کن است.در یک ماه گذشته حوادث کار کارگران چاه‌کن زیاد بوده است. چندی پیش بود  که دو کارگر مقنی تبعه افغانستان در رفسنجان در چاه عمیقی سقوط کرده و جان باختند. مرگ کارگر اصفهانی در خمینی‌شهر اما دلخراش‌تر بود؛ او به عمق چاه ۱۵۰ متری سقوط کرد و در ظلمات آن فوت کرد. کارگر افغان بیست ساله اما در اراک در عمق ۸۰ متری از سطح زمین بوده که دیواره‌های چاه بر سرش می‌ریزد و در جا می‌میرد. ۳ کشته در کهریزسنگ اصفهان نیز به خاطر ریزش چاه رخ می‌دهد.
 
برخی اوقات چند کارگر در عمق چاه‌ها می‌میرند که عمدتاً زیاد بودن شمار کشته‌شدگان به خاطر کارگرانی است که برای نجات جان همکارانشان به داخل چاه می‌روند اما خودشان نیز جانشان را از دست می‌دهند. مرگ دو کارگر در تصفیه خانه فاضلاب در شهرک صنعتی سروش بادران در اثر گازگرفتگی یکی از این موارد است. آنها برادر بودند و یکی برای نجات جان دیگری به داخل چاه رفته بود که خود نیز جان داد. کارگر دیگری نیز برای نجات دو نفر دیگر اقدام می‌کند که دچار مصدومیت شدید می‌شود. در تهران هم چنین وقایعی رخ می‌دهد. چندی پیش بود که یک کارگر ساله در چاهی به عمق ۱۰ متر بزرگراه آیت‌الله سعیدی تهران افتاد و فوراً جان باخت. چاه‌های آب نیز کشته می‌گیرند. کارگرانی که در اثر سقوط و سپس خفگی می‌میرند. مرگ سه مقنی به علت سقوط در یک چاه آب ۲۰ متری در شهرستان میامی یکی از ‌آنهاست. اینها همه در یک ماه گذشته رخ داده است.


اخباراخبار HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار بهداشتاخبار محیط زیستhse newsچند ساعت انتظار مرگ در ظلماتِ خردکننده چاه/ بخاطر نداشتن تجهیزات ایمنی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5290

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

201

میهمان آنلاین

24506408

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA