واكسنی برای ترك سیگار

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، متخصصان دانشكده پزشكی "ویل كورنل" در نیویورك می گویند: واكسن جدید درواقع ولع و اشتیاق افراد سیگاری به نیكوتین را تا حد قابل توجهی كاهش می دهد و بنابراین می تواند به میلیون ها فرد سیگاری در جهان كمك كند كه این عادت مخرب را ترك كنند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این واكسن ژنتیكی كه فقط یك بار تزریق آن باعث تولید آنتی بادی های ضد نیكوتین در بدن می شود هم چنین می تواند كودكان را در برابر میل به سیگار كشیدن، مصون كند. واكسن جدید تاكنون فقط روی موش های آزمایشگاهی، امتحان شده است اما متخصصان امیدوارند كه بتوانند ظرف كمتر از دو سال آینده آزمایشات انسانی روی محصول جدید را آغاز كنند.

بر اساس این گزارش، واكسن جدید درواقع حاوی ژن هایی است كه به گونه خاص برنامه ریزی شده اند تا آنتی بادی هایی را تولید كنند كه تاثیر نیكوتین را قبل از رسیدن به مغز، خنثی می كنند. به این ترتیب حس خوشایند ناشی از اعتیاد به نیكوتین در مغز افراد سیگاری، از بین می رود.

دكتر رونالد كریستال كه سرپرستی این آزمایشات را بر عهده داشته متذكر شد: اگر افراد سیگاری این حس وابستگی به نیكوتین را دیگر تجربه نكنند، بی تردید خیلی راحت تر می توانند سیگار را ترك كنند.

وی تصریح كرد: بسیاری از افرادی كه برای ترك سیگار تلاش می كنند، اغلب پس از شش ماه دوباره سیگار كشیدن را از سر می‌گیرند اما واكسن جدید می تواند راه حل بهتر و موثرتری در اختیار آنها قرار دهد. تزریق این واكسن كبد را به تولید مداوم این آنتی بادی ها ترغیب می كند و در نتیجه آنتی بادی های لازم برای مقابله با نیكوتین همواره در خون موجود خواهد بود.

این مطالعه به تفصیل در مجله "طب تفسیری علوم" ارائه شده است.



سیگارواکسنترک سیگارواكسن ژنتیكیویل كورنلآنتی بادیضد نیكوتینآزمایشواكسن كبد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5664

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

130

میهمان آنلاین

24499675

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA