مرگ کارگر چاه کن در اعماق چاه 7 متری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، طی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر ریزش دیواره چاه و گرفتار شدن کارگر جوان در اعماق چاه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 25 آتش نشانی به همراه گروه امداد و نجات 3 و خودروی ترولی ایستگاه 49(دستگاه تنفسی ویژه چاه) با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 15:46 دیروز خود را به بلوار دریا، در شهرک غرب رساندند.
احمد صفری مدیر منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران، در این باره گفت: در قسمت زیر پله یک ساختمان، کارگران مشغول حفر یک حلقه چاه ارت بودند که ناگهان دیواره چاه در عمق 8 متری ریزش کرده و کارگر جوان در زیر خروارها خاک در چاه گرفتار شده بود.
 
وی افزود: با توجه به سست بودن خاک و احتمال ریزش دوباره دیواره های چاه و کمبود فضای کار برای ایجاد کارگاه نجات، آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، ضمن ایجاد دسترسی به دهانه چاه که یک ورودی محدود 60 سانتی متری برای آن در نظر گرفته شده بود و به علت پر بودن این فضا از خاک امکان انجام عملیات نبود با تخریب دیواره زیر پله ساختمان و تخلیه خاک دستی موجود در این فضا، ایمن سازی های لازم را انجام دادند.
 
 
وی ادامه داد: آتش نشانان به علت سستی خاک، اقدام به شمع زنی و الوار بندی اطراف چاه کردند و در عملیاتی نفسگیر پس از مجهز شدن به تجهیزات مخصوص و انجام عملیات خاک برداری، به کارگر 18 ساله تبعه افغان که زیر 7 متر خاک مدفون و کاملا بی هوش بود دسترسی پیدا کردند.
 
مدیر منطقه دو عملیات آتش نشانی، ادامه داد: آتش نشانان با تلاش فراوان پس از یازده ساعت عملیات طاقت فرسا، کارگر جوان را از داخل چاه خارج کرده و تحویل کادر پزشکی اورژانس حاضر در محل حادثه دادند.
 
 
صفری خاطرنشان کرد: متاسفانه پس از انجام معاینات پزشکی مشخص شد، وی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.
 
گفتنی است؛ نیروهای عملیات آتش نشانی در پایان، محل حادثه را تحویل عوامل انتظامی دادند.
 
 
کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران همواره به شهروندان توصیه می کنند برای حفر چاه حتماً از کارگران مقنی با تجربه استفاده کرده و جوانب ایمنی را رعایت کنند.م2
 


اخباراخبار hseاخبار ایمنیاخبار بهداشتاخبار محیط زیستاخبار روزانهاخبار جدیدخبر HSEمرگ کارگر چاه کن در اعماق چاه 7 متری


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

412

بازدید امروز

6132

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

4

میهمان آنلاین

24482714

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA