هیچ نظارتی بر معادن نیست/ حتما باید ۵۰ نفر در یک معدن کُشته شوند تا بیدار شویم؟

به گزارش ایلنا، عبدالوهاب سهل‌آبادی ( رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران) در نشست خبری با اعتراض به عدم نظارت و آموزش در معادن گفت: معادن کشور وضعیت خوبی ندارند.
 
وی در ادامه تأکید کرد: حتماً باید ۵۰ نفر در یک معدن کشته شوند، تا ما متوجه شویم چه اتفاقی در معادن می‌افتد؟
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان مطالبات معدنکاران از سازمان نظام مهندسی و معاونت معادن وزارتخانه گفت: نظارتی که مورد انتظار است، صورت نمی‌گیرد.
 
به گفته سهل‌آبادی، ما ابتدایی‌ترین آموزش‌ها را در معادن نداریم؛ یک دستگاه لودر حدود یک میلیارد قیمت دارد اما اپراتور آن کمترین مهارت برای استفاده از آن ندارد.
 
سهل‌آبادی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل موثر در بروز حادثه آزادشهر کهنگی ماشین‌آلات بود؛ ماشین‌آلات تمام معادن از رده خارج است. مگر می‌شود باطری یک ماشین در حال کار تمام شود؟ صاحبان معادن حاضر به هزینه کردن برای آموزش و ماشین‌آلات نیستند که آن هم علتی دارد. ما در معادن با ماشین‌آلات سال ۱۹۷۰ میلادی کار می‌کنیم؛ انتظار داریم اتفاقی رخ ندهد؟
 
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات معدنکاران، عدم دریافت حقوق طی ماه‌های مستمر است؛ خانواده همان معدنکاری که در ناامنی کار کرد و کشته شد، نان شب نداشتند.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستهیچ نظارتی بر معادن نیست/ حتما باید ۵۰ نفر در یک معدن کُشته شوند تا بیدار شویم؟


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

3358

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

10

میهمان آنلاین

24479529

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA