استفاده از انگشتان برای شمارش، مغز را قوی تر می کند‎

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، بسیاری از پدر و مادرها گمان می کنند اگر فرزندشان با استفاده از انگشتان شروع به حساب و کند یعنی توانایی حل مسائل ریاضس ندارد؛ اغلب آنها دائماً در حال تذکر دادن و تشر زدن در این خصوص هستند. موضوعی که باعث ایجاد نوعی احساس شرم و خجالت در بچه ها می شود. بروز چنین آسیبی در حالی است که یافته های دانشمندان خبر از واقعیت دیگری می دهد.
 
بر این اساس، استفاده از انگشت برای شمارش نه تنها باعث هماهنگی بیشتر میان ذهن و جسم می شود بلکه به تقویت کارکردهای مغز هم می کند. در واقع، به حرکت در آوردن بخشی از بدن به هنگام یادگیری توان مغز را برای یادگیری و به خاطر سپردن افزایش می دهد. به همین دلیل، خلاف آنچه والدین تصور می کنند کودکانی که عادت به شمارش با دست دارند اطلاعات بیشتری را در خاطر دارند و سریع تر می توانند آنها را بازیابی کنند.
 
جالب اینجاست که حتی خلاقیت این دسته از کودکان برای حل مسائل بیشتر از دیگران است. به این معنا، آنها در هنگام مواجه با یک مشکل قدرت بیشتری در یافتن راه و شیوه ای جدید برای رفعش دارند. بنابراین، اگر فرزند شما دوست دارد از انگشتانش به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کند مانع او نشوید؛ چراکه همین عادت به نظر نادرست باعث افزایش خلاقیت و توان حل مسئله در او می شود.
 
منبع دیلی میل
 


استخداماستخدام hseآگهی استخدام و کاریابیاستخدام سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستاستفاده از انگشتان برای شمارشمغز را قوی تر می کند‎


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5594

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

147

میهمان آنلاین

24499605

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA