شورای مرکزی «سلام» بالاترین مرجع سیاست گذاری کلان حوزه HSE است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (mop)بیژن زنگنه روز دوشنبه، 10 آبان‎ماه در سومین جلسه شورای مرکزی سلامت ایمنی و محیط زیست (سلام) وزارت نفت ضمن تاکید و بر اهمیت و جایگاه والای نظام بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در صنعت نفت و ضرورت اهتمام جدی در این باره، اهداف تشکیل این شورا و وظایف مورد انتظار را تشریح و شورای مرکزی سلام را بالاترین مرجع سیاست گذاری کلان در حوزه HSE صنعت نفت دانست.
 
وی ضمن اشاره به دلایل و ریشه های وقوع حوادث اخیر در صنعت نفت و تاکید بر بررسی دقیق و کارشناسی دلایل آنها، بر ضرورت ایجاد انضباط HSE در شرکت‎ها و واحدهای تابعه صنعت نفت بویژه تاسیسات عملیاتی تاکید کرد.
 
وزیر نفت همچنین بر نظارت سخت گیرانه و جدیت در رعایت مقررات و ضوابط HSE و آموزش‎های اثربخش و فراگیر به عنوان عوامل اصلی پیشگیری از وقوع حوادث تاکید کرد.  
 
زنگنه با تاکید بر ضرورت رفتار حرفه ای در مشاغل HSE بویژه ایمنی و آتش نشانی بر ضرورت پیش بینی و اجرای آموزش‎های تخصصی مورد نیاز برای ارتقای سطح مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف HSE واحدهای صنعت نفت تاکید کرد.
 
وی با اشاره به روند مدیریت حادثه آتش سوزی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر و تجربه‎های کسب شده از این حادثه بر ضرورت تربیت فرماندهان حرفه ای حوادث و بحران بویژه افسران آموزش دیده و کارآزموده مدیریت صحنه حوادث تاکید و خواستار برنامه ریزی و اجرای اقدام‎های لازم شد.
 
وزیر نفت ضمن تاکید بر ضرورت ارزیابی وضع موجود HSE صنعت نفت و مشخص کردن نقاط ضعف و قوت و بهبود آنها، بر به‎کارگیری تجهیزات و سامانه‎های مناسب برای مقابله با آنها تاکید کرد.
 
رکن الدین جوادی، رئیس شورای مرکزی سلام نیز ضمن تشریح مصوبه‎های نشست‎های نخست و دوم شورا و اقدام‎های انجام شده، نگاه میان مدت و جهت گیری‎های اساسی شورا را ارائه کردند.
 
وی همچنین خواستار تقویت اقدام‎های ترویجی HSE با استفاده از همه ظرفیت‎های موجود سازمانی با هدف افزایش سطح آگاهی عمومی و فرهنگ سازی شد.
 
در ادامه شورا وارد دستور جلسه شد و سید باقر مرتضوی، مدیرکل اچ‎اس‎یی وزارت نفت و دبیر شورا گزارش تحلیلی از وضع حوادث صنعت نفت در سال‎های 94 و 95 و دلایل ریشه ای وقوع حوادث اخیر صنعت نفت ارائه کرد.
 
وی همچنین در باره نتایج طرح توانمند سازی و صلاحیت حرفه ای مشاغل رؤسا و سرپرستان HSE و ایمنی صنعت نفت گزارش داد.
 
پس از استماع گزارش‎های دستور جلسه، حاضران دیدگاه‎های خود را عنوان کردند و پس از جمع بندی پیشنهادها و دیدگاه‎ها، تصمیم‎های لازم گرفته شد.
 
نشست آینده شورای مرکزی سلامت ایمنی و محیط زیست (سلام) دی ماه برگزار خواهد شد.
 
سومین جلسه شورای مرکزی سلام وزارت نفت امروز با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، رکن الدین جوادی معاون وزیر و رئیس شورا، سید باقرمرتضوی، مشاور وزیر و مدیر کل HSE و پدافند غیرعامل و دبیر شورا و دیگر اعضای شورا برگزار شد.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستشورای مرکزی «سلام» بالاترین مرجع سیاست گذاری کلان حوزه HSE است


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5492

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

19

میهمان آنلاین

24506610

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA