جزییات آلودگی های شدید زیست محیطی ماهشهر + مخالفت با طرح زنگنه

بندر ماهشهر ظرفیت احداث پتروشیمی های جدید را به علت افزایش میزان آلودگی های زیست محیطی دریایی ندارد.
 
به گزارش پپنا،احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اظهارات وزیر نفت مبنی بر ساخت فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اظهار داشت: زمزمه توسعه منطقه ویژه پتروشیمی به گوش می رسد و قرار است مسیر 10 کیلومتری ساحل شامل خوریات و جنگل حرا به وسعت دو هزار هکتار از دریا استحصال شود و پتروشیمی های جدید در این منطقه ساحلی احداث شود.
 
لاهیجان زاده با مخالفت شدید با چنین طرحی که به گفته وی آلودگی های شدید را بدنبال خواهد داشت ، افزود : مطالعات جامع ما در این باره نشان می دهد که احداث پتروشیمی جدید توجیه زیست محیطی ندارد و آثار زیانباری به دنبال خواهد داشت.
 
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با ابراز نگرانی از احداث پتروشیمی جدید در ماهشهر گفت: همه خوریات منطقه به مواد و عناصر شیمیایی بخصوص جیوه آلوده هستند که عامل عمده آن پتروشیمی بندر امام بود که خوشبختانه به تازگی واحد کلرآلکالی این شرکت از مدار خارج شد تا این روند متوقف شود.
 
لاهیجان زاده در ادامه گفت : از لحاظ ترکیبات آلی نیز محیط آلوده شده و آبزیان و ماهیانی که نمونه برداری و برای آزمایش ارسال شده است آلوده هستند.
 
وی گفت : آزمایش ها و مطالعات نشان می دهد که در حال حاضر در خوریات ماهشهر بالاترین میزان جیوه نسبت به کلیه مناطق جهان وجود دارد که بسیار نگران کننده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه افزود: ساخت پتروشیمی جدید به معنای آلودگی های فجیع تر و آزاردهنده برای گروه های انسانی و محیط زیست دریایی است که برای ما قابل پذیرش نیست.
 
پیش تر نیز رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور نسبت به تشدید آلودگی های زیست محیطی در آبهای ساحلی ماهشهر ناشی از فعالیت واحدهای پتروشیمی این منطقه هشدار داده بود.
 
در ماهشهر و بندر امام 21 واحد پتروشیمی با تولید سالانه 17میلیون تن فعال هستند.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستجزییات آلودگی های شدید زیست محیطی ماهشهر + مخالفت با طرح زنگنه


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4025

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

230

میهمان آنلاین

24498037

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA