فاضلاب تهران هدر می‌رود،‌ البته در زمین های کشاورزی!

به نقل از ایسنا، محمد حسین بازگیر در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب گفت: این کار غیر اصولی و غیرقانونی است و علاوه بر آلودگی آب و خاک سبب آلودگی محصولات غذایی شده و مشکلاتی را برای سلامت مردم ایجاد می‌کند.
 
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: اگر منشاء فاضلابی که با آن مزارع را آبیاری می‌کنند فاضلاب صنعتی یا فاضلاب یک واحد خدماتی، تولیدی باشد وظیفه برخورد و پیگیری آن با اداره محیط زیست است ولی اگر منشأ آن فاضلاب‌های انسانی و خانگی باشد شرکت آب و فاضلاب باید پیگیری کند.
 
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فاضلاب‌های خانگی شهر تهران تصفیه نمی‌شود گفت: متاسفانه به علت عدم تکمیل طرح جامع فاضلاب تهران بخش عمده‌ای از فاضلاب‌های خانگی وارد شبکه اصلی تصفیه فاضلاب نشده و این سبب بروز مشکلاتی برای سلامت مردم می‌شود.
 
بازگیر گفت: همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی استان تهران باید آب کشاورزی را از فاضلاب جدا کرده و نوع و الگوی کشت هر زمین را اعلام کرده؛ همچنین در مکان‌هایی که امکان آمیخته شدن فاضلاب با آب کشاورزی وجود دارد الگوی کشت را عوض کرده و با مزرعه‌دار برخورد کنند.
 
وی با بیان اینکه مواد غذایی که در مزارع کشاورزی تولید می‌شوند مانند تمام مواد غذایی دیگر باید تحت پایش و نظارت معاونت غذایی وزارت بهداشت قرار گیرد، گفت: در صورت تایید وزارت بهداشت مبنی بر آلوده بودن مواد غذایی کشت معدوم شده و با تولیدکننده برخورد خواهد شد.
 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستفاضلاب تهران هدر می‌رود‌ البته در زمین های کشاورزی!


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

6040

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

22

میهمان آنلاین

24500052

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA