اررزیابی عملکرد HSE پیمانکاران

در جهان امروز بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایعی همچون نفت، گاز و پتروشیمی برای پیشگیری از بروز حوادث، ملزم به استقرار سیستم یکپارچه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست شده‌اند.
به گزارش شانا، تامین سلامت و ایمنی کارکنان، مشتریان، پیمانکاران و داشتن محیط زیستی سالم در راستای رسیدن به توسعه پایدار و افزایش بهره‌وری با وجود به کارگیری الزامات HSE در مدیریت پروژه‌ها میسر می‌شود.
از این‌رو، استقرار ساختار HSE در محیط‌های کار به کاهش بسیاری از حوادث، آسیب‌ها و معضلات زیست محیطی و یا کاهش اثرات آنها منجر می‌شود.
 
از طرفی موضوعاتی مانند مشتری‌مداری، کمیت و کیفیت برتر در صنایع، پیمانکاران را به اتخاذ راهکارها و تجهیز ابزارهای مناسب ملزم می‌کند که به شکل‌گیری شاخص ارزش‌یابی عملکرد پیمانکاران منجر شده است.
شناسایی شاخص‌های کلیدی عملکرد HSE به منظور سنجش و تحلیل مدیریت عملکرد می‌تواند منجر به کاهش ریسک و عوامل بالقوه زیست محیطی و همچنین عوامل زیان‌آور، ارتقای ایمنی و در نهایت امکان دست‌یابی به بهبود مستمر در عملیات‌های مربوطه می‌شود.
 
این مهم با توجه به روند رو به رشد فعالیت شرکت‌های مختلف پیمانکار در صنایع پتروشیمی، ضرورت ارزیابی عملكرد پیمانکاران را سبب می‌شود که در پژوهشی شاخص‌های کلیدی در صنایع پتروشیمی ارزیابی شده است.
نتایج بررسی حاکی از آنست که عملکرد مدیریت HSE در اکثر شرکت‌های پیمانکار در وضعیت مطلوب و در تعداد محدود از شرکت‌ها قابل قبول است. این وضعیت نسبتاً مطلوب ناشی از استقرار مدیریت HSE در شرکت پتروشیمی و همچنین میزان تعهد پیمانکاران در رعایت الزامات HSE شرکت کارفرما عنوان شده است.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستاررزیابی عملکرد HSE پیمانکاران


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

6932

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

176

میهمان آنلاین

24500943

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA