تهدیدات خطرناک صنعت نفت و پالایش و پخش برای لرستانی ها از زبان استاندار این استان

 به گزارش خبرگزاری فارس  از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان لرستان وجود منابع عظیم ذخیره سوخت در کنار شهرها و مراکز جمعیتی مانند خرم‌آباد و ازنا را به عنوان یک تهدید پدافند غیرعامل برای استان دانست و اظهار داشت: انبارهای نفت در نزدیکی فرودگاه خرم‌آباد و جاده اصلی یک مشکل جدی است که شرکت نفت باید جهت جابجایی آن‌ها اقدام کند.
 
استاندار لرستان با بیان اینکه وجود انبارهای نفتی در نزدیکی فرودگاه خرم‌آباد باعث ایجاد مشکل و مانع در پروازها شده است، اضافه کرد: فرودگاه خرم‌آباد یک فرودگاه مرز هوایی است و جهت تبدیل شدن به فرودگاه بین‌المللی باید تمام شاخص‌ها را داشته باشد.
 
وی ادامه داد: اولین ایراد جهت تبدیل شدن فرودگاه خرم‌آباد به فرودگاه بین‌المللی به نزدیک بودن به  انبارهای نفت وارد می‌شود، زیرا فرودگاه بین‌المللی با فرودگاه مرز هوایی بسیار متفاوت است و پروازها به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شوند.
 
این مسؤول از وجود لوله‌های انتقال نفت در زیر شهر ازنا به عنوان بمب‌های خطرناک نام برد و گفت: خط لوله نفت بسیاری از استان‌های کشور از زیر شهرهای عبور می‌کرده است، اما هر استانی که دارای زور بیشتری بوده است با مجاب کردن وزارت نفت آن‌ها را به مکان‌های دیگری جابجا کرده‌ است.
 
بازوند با بیان اینکه چرا وزارت نفت خط لوله نفت برخی از شهرها را جابجا کرده است ولی تاکنون درخصوص لرستان هیچ اقدامی انجام نداده است، مطرح کرد: طرح جابجایی انبارهای نفت خرم‌آباد و خطوط لوله نفت ازنا به عنوان مصوبات جلسه پدافند غیرعامل جهت پیگیری به وزارت نفت ارسال خواهند شد.
 
استاندار لرستان تاکید کرد: باید از طرف وزارت نفت قدم مثبتی برای استان برداشته شود، زیرا مشکلاتی دیگری همانند سوخت‌رسانی از طریق نفت‌کش‌ها به شهر بروجرد نیز وجود دارد.
 
وی افزود: شهر بروجرد فاصله بسیار کمی با پالایشگاه نفت اراک دارد و به راحتی می‌تواند از طریق خطوط لوله، نفت خود را تامین کند.
 
این مسوؤل در پایان اجرای مبحث 21 مقررات ملی ساختمان را مهم دانست و یادآور شد: اجرای معیارها و ضوابط فنی پدافند غیرعامل در اجرای ساختمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
لازم به ذکر است که مبحث 21 با عنوان معیارها و ضوابط فنی پدافند غیرعامل به صورت پیش‌نویس از سال 1388 به مباحث بیست‎گانه مقررات ملی ساختمان اضافه شده است، زیرا در برگیرنده ضوابط و مقرراتی برای طرح و اجرای ساختمان‌ها در برابر تهدیدهای انسان‎ساز است.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستتهدیدات خطرناک صنعت نفت و پالایش و پخش برای لرستانی ها از زبان استاندار این استان


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

2265

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

4

میهمان آنلاین

24490762

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA