نماینده عسلویه برای رفع آلودگی این منطقه به وزیر نفت نامه نوشت

به گزارش ایرنا، در این نامه که روز یکشنبه نسخه ای از آن به دفتر ایرنا در استان بوشهر نمابر شد سکینه الماسی خطاب به وزیر نفت نوشته است: بروز آلایندگی شدید روزهای اخیر و خروج دود سیاه از مشعل ها در عسلویه که ناشی از اختلال در روند فعالیت پتروشیمی ها به دلیل ایجاد حادثه در پتروشیمی مبین است علاوه بر آسیب به سرمایه های ملی، موجی از نگرانی و التهاب را در میان مردم بومی، کارکنان وکارگران شریف مستقر در منطقه ایجاد کرده است. 
 
وی خطاب به وزیر نفت یادآورشد:اینجانب به عنوان نماینده مردم از ابتدا در کنار مسئولان پیگیر موضوع بوده و خود را موظف می دانم گلایه و اعتراض موکلانم را از این وضعیت به مجموعه وزارت نفت اعلام کنم. 
 
الماسی افزوده است: این موضوع بدون شک در اذهان مردم به عنوان نکته ای تاریک در کارنامه مجموعه وزارت نفت محسوب می شود. 
 
در ادامه این نامه آورده شده است: چگونه است در پایتخت انرژی ایران با وجود کنترل آتش سوزی و فراگیر نبودن حادثه با چنین عواقب خسارت باری مواجه می شویم و این در حالی است که باید باتوجه به منابع انسانی و منابع طبیعی، محیط زیست این منطقه در اولویت باشد. 
 
الماسی اضافه کرده است: چگونه در کنترل آلایندگی شدید پیش آمده ناتوان هستیم به گونه ای که چهار روز است التهاب و نگرانی مردم منطقه را رها نمی کند. 
 
وی تاکید کرده است: آیا در صورت بروز حوادث احتمالی مشابه و حتی بزرگتر باز هم باید شاهد چنین خسارت جبران ناپذیری باشیم؟ 
 
الماسی نوشته است:از وزیر نفت و همکاران وی انتظار است علاوه بر بررسی دقیق حادثه و ارائه آن به اینجانب جهت گزارش دهی به مردم شریف جنوب استان بوشهر و همکارانم در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پس از این نیز با جدیت نسبت به وضعیت محیط زیست منطقه همه توان و اهتمام خود را به کار گیرید. 
 
وی عنوان کرده است:بدون شک آسیب به محیط زیست آسیب به زندگی همه ساکنان و مجاوران اعم از مردم بومی، مدیران، کارکنان و کارگران بوده و همه متضرر خواهند شد. 
 
آتش سوزی در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین ظهر روز چهارشنبه (٢٤ شهریورماه) رخ داد. 
 
شرکت پتروشیمی مبین (سهامی عام) به عنوان تولیدکننده سرویس های جانبی، تأمین کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه کننده پساب های صنعتی مجتمع های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی (عسلویه) فعالیت می کند. 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستنماینده عسلویه برای رفع آلودگی این منطقه به وزیر نفت نامه نوشت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4247

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

314

میهمان آنلاین

24498258

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA