با نوشیدن چای خود را در برابر دیابت واكسینه كنید.

گروهی از پزشكان آلمانی ادعا كرده اند كه بهترین و موثرترین شیوه برای كاهش خطر ابتلا به دیابت نوشیدن حداقل چهار فنجان چای در روز است.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، این پزشكان عادت های نوشیدن چای را در بیش از ۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم در سراسر اروپا، ارزیابی كرده و دریافتند كه نوشیدن حداقل چهار فنجان چای در روز خطر پیشرفت دیابت را در این بیماران تا ۲۰ درصد كاهش داد كه این میزان، برای مبتلایان به دیابت رقم قابل ملاحظه ای است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، این پزشكان تاكید كردن مزایای نوشیدن چای در پیشگیری از دیابت فقط شامل حال افرادی می شود كه عادت به نوشیدن چای زیاد در طول روز دارد اما در افرادی كه كمتر از سه فنجان در روز چای می نوشند، تاثیری ندارد.

"كریستین هردر" متخصص اصلی در این آزمایشات در مركز مطالعات دیابت لیبنیز در دانشگاه آلمانی "هنریش هین" خاطرنشان كرد: چاقی یك فاكتور خطرزای اصلی در بروز دیابت نوع دوم است اما عوامل رژیمی نیز در این زمینه نقش مهمی دارند كه یكی از این عوامل مصرف چای است.

وی تشریح كرد: چای با تاثیرگذاری روی هضم گلوكز، جذب گلوكز و حفاظت از سلول های بتا در برابر مولكول های رادیكال آزاد، خطر بروز دیابت نوع دوم را كاهش می دهد.



پزشکزشکیابتلادیابتبیماریبیماربیمارستانخطرچایگلوکزسلولرادیکالحفاظت


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

655

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

19

میهمان آنلاین

24494666

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA