آتش‌‌سوزی مهیب در غرب و از بین رفتن یک آتش‌نشان / آتش‌سوزی اتوبوس در آزادراه قم

به نقل از ایلنا،سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: در ساعت 1:25 دقیقه بامداد طی تماسی با سامانه 125 گزارش حریق در یک ساختمان چهار طبقه با یک طبقه زیرزمین دریافت شد که به دنبال آن سه گروه حریق و یک گروه نجات به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه واقع در بلوار لاله شرقی، خیابان پژوهنده اعزام شدند.
 
وی ادامه داد: کانون اصلی آتش سوزی واحدی 70 متری در زیرزمین این ساختمان بود.
 
ملکی با بیان اینکه سه گروه حریق و یک گروه نجات به محل اعزام شدند گفت: آتش نشانان پس از رسیدن به محل با تقسیم شدن به دو گروه همزمان عملیات نجات و اطفاء حریق را آغاز کرده و یک گروه از آتش نشانان با مراجعه به طبقات 15 نفر از ساکنان این ساختمان مسکونی را از میان دود و آتش نجات دادند.
 
وی ادامه داد: در گزارش‌ ساکنان ساختمان اعلام شد که یک نفر نیز در زیرزمین این ساختمان که منشا اصلی آتش بوده محبوس شده است، بنابراین همزمان با عملیات نجات در طبقات بالایی تعدادی از آتش نشانان به زیرزمین رفته و جستجو برای یافتن وی آغاز شد.
 
وی افزود: با جستجو، آتشنشانان جسم بیهوش زنی 89 ساله را از زیرزمین خارج کردند که پس از تحویل این زن به عوامل اورژانس مرگ وی تایید و اعلام شد.
 
سخنگوی آتش نشانی گفت: متاسفانه در جریان جستجو برای یافتن فرد محبوس شده در زیر زمین ناگهان یکی از آتش نشانان بر روی زمین افتاد که این آتش نشان 36 ساله نیز بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد، اما ساعاتی بعد بیمارستان اعلام کرد که این همکار آتش نشان به نام "علی قانع" جان خود را از دست داده است.
 
وی با بیان اینکه این حادثه همچنین چند نفر مصدوم سرپایی که یک نفر از آنان آتش نشان بوده داشت، اظهار کرد: علت این حادثه و همچنین علت شهادت فرد آتش نشان در دست بررسی است.
 
 
 
 
همچنین به نقل از ایسنا،​سرهنگ اردشیر جمشیدی‌راد عصر جمعه(25 تیر) ، افزود: بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس در حدود کیلومتر 55 آزادراه قم – تهران با گاردریل، این اتوبوس دچار حریق شد.
 
رئیس پلیس راه استان قم گفت: به دلیل این سانحه که در ساعت 16 و 5 دقیقه اتفاق افتاد یک نفر جان خود را از دست داد و 2 نفر به شدت مصدوم شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: کلیه مسافران از اتوبوس خارج شدند که با حضور بالگرد اورژانس قم و 4 دستگاه اتوبوس، مجروحان به مرکز درمانی انتقال یافتند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم نیز گفت: مدیریت صحنه از حیث مجروحین و مصدومین از همان ابتداء بر عهده اورژانس قرار دارد که در این راستا بالگرد اورژانس 115 قم و 4 دستگاه آمبولانس در لحظات اولیه وصول خبر این حادثه، اعزام شدند.
 
محمدرضا حسنی خاطرنشان کرد: در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و2 نفر به شدت دچار سوختگی شدند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: در این حادثه 3 نفر نیز دچار آسیب و شکستگی سر و صورت شدند.
 
وی بیان کرد: همچنین 9 نفر با صدمات و سوختگی خفیف‌تر توسط آمبولانس‌های اورژانس به پایگاه المهدی اورژانس115 واقع در کیلومتر 45 منتقل شدند و در حال درمان سرپایی توسط پرسنل اورژانس هستند.
 
حسنی اظهار کرد: اتوبوس آمبولانس اورژانس نیز در پایگاه المهدی مستقر شد و با امکانات کامل پزشکی و درمانی به اتفاق پرسنل اورژانس حاضر در محل در حال درمان سرپایی مجروحان است.
 
وی خاطرنشان کرد: با اعلام خبر بلافاصله بالگرد و آمبولانس‌های لازم به صحنه اعزام و ضمن تریاژ بیماران، مصدومین بدحال (۳ نفر) با بالگرد و ۱۱ مصدوم دیگر از راه زمینی توسط آمبولانس‌ها به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستآتش‌‌سوزی مهیب در غرب و از بین رفتن یک آتش‌نشان / آتش‌سوزی اتوبوس در آزادراه قم


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

224

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

107

میهمان آنلاین

24501343

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA