فوت کردن غذا می‌تواند عامل انتقال بیماری ذات الریه باشد.

به گزارش فارس به نقل از نشریه BMJ اروپا، محققان اروپایی تاکید کردند که افزایش میانگین قند خون می‌تواند به آگاه شدن از احتمال مرگ بیماران ذات الریه کمک کند.

این تحقیقات از نزدیک به ۶ هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به ذات الریه از نوع ذات الریه اکتسابی از جامعه (Community-acquired pneumonia) انجام شد که بین سالهای 2003 تا 2009 میلادی در کشورهای اتریش، آلمان و سوئیس به بیمارستان یا مراکز پزشکی خصوصی مراجعه کرده بودند.

این بیماری یکی از شایعترین بیماریها و یکی از مهمترین علل مرگ و میر در کشورهای صنعتی است.

در مقایسه با بیماران مبتلا به ذات الریه که از سطح طبیعی قند خون هنگام ورود به بیمارستان برخوردار بودند، محققان دریافتند کسانی که از افزایش قند خون رنج می برند، احتمال موارد مرگ و میر ناشی از بیماری ذات الریه در آنها در طول یک دوره 28 تا 90 روزه بیشتر است و هر اندازه میانگین قند خون افزایش یابد به همان اندازه نیز خطر مرگ زودهنگام زیاد می شود.

این تحقیقات نشان داد: میانگین مرگ و میر در طول 90 روز در بیماران ذات الریه که دچار دیابت یا افزایش قند در خون نبودند، 3 درصد بود اما این میانگین در بین بیماران ذات الریه که دچار دیابت نبودند اما سطح بالای قند خون داشتند، 10 درصد بود.

براساس این تحقیقات، میانگین مرگ و میر در طول 90 روز در بیماران ذات الریه مبتلا به دیابت صرف نظر از سطح قند خون آنها به هنگام ورود به بیمارستان، 14 درصد بود.

این تحقیقات را دکتر فیلیپ لیب را از بیمارستان Saarland آلمان تهیه کرده است.

این تحقیقات اهمیت تجزیه و تحلیل سطح قند خون را با پیگیری مستمر آن بعد از خروج بیماران مبتلا به ذات الریه از بیمارستان توضیح می‌دهد که هدف از این امر تشخیص هر گونه مورد ابتلا به دیابت و جلوگیری از پیچیدگی‌های سلامت بیشتر است.

ذات الریه یا سینه پهلو اصطلاح عمومی است که برای توضیح بیماری‌های التهابی ریه به کار می‌رود. این بیماری معمولاً به این دلیل ایجاد می‌شود که حفره‌های شش، کیسه‌های هوا در ریه‌ها، از چرک و مخاط پر می‌شوند.

اما سینه پهلو می‌تواند به قسمتهای مختلفی از ریه‌ها آسیب بزند. التهاب حفره‌های شش، توانایی ریه‌ها در گرفتن اکسیژن از هوا را محدود می‌کنند و در نتیجه موجب ناتوانی سیستم گردش خون می‌شود. مشکلات دیگری هم ممکن است اتفاق بیفتد. مثلاً وقتی باکتری وارد خون می‌شود یا ریه‌ها به شدت ملتهب شده و بسته می‌شوند.

سینه پهلو فقط یک بیماری نیست بلکه می‌تواند 30 علت مختلف داشته باشد، به همین دلیل تشخیص آن بسیار دشوار است. اما معمولاً ذات الریه یا سینه پهلو با عفونت ایجاد می‌شود. این میکروبها می‌تواند شامل باکتری، ویروس، قارچ یا حتی انگل شود.

مکانیزم دفاعی طبیعی بدن در برابر عفونت شامل التهاب می‌شود و در نتیجه ریه‌ها در تلاش برای خلاص شدن از شر آن میکروب، پر از ماده مخاطی می‌شوند. این بیماری ممکن است به خاطر فوت کردن در غذا، مایعات، موادشیمیایی و گرد وخاک نیز به وجود آید.

سینه‌ پهلو به دو نوع کلی سینه ‌پهلو کسب شده از جامعه و سینه ‌پهلو بیمارستانی تقسیم می‌شود. تفاوت سینه ‌پهلو نوع دوم این است که در این سینه ‌پهلو احتمال اینکه عامل بیماری از میکروب‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک یا باکتری‌های صعب العلاج مانند پسودومونا باشد، بیشتر است.



BMJاروپانشریهبیماربیمارانبیماریبیمارستانذات الریهCommunity-acquired pneumoniaاتریشآلمانسوئیسمراکز پزشکیپزشکقند خونمرگ و میردیابتفیلیپ لیب


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5324

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

252

میهمان آنلاین

24499335

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA