برقراری 4500 تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی در موضوع خودکشی

به نقل از حسین اسدبیگی روز شنبه افزود: یکی از موارد در اولویت اورژانس اجتماعی و مراکز مداخله در بحران در دنیا ، کمک به افراد در معرض خودکشی و اقدام کننده به خودکشی است و اصلا علت اصلی به وجود آمدن خط بحران در دنیا پرداختن به مساله خودکشی است.
 
 
وی تصریح کرد: با این وجود متاسفانه مردم اطلاعات زیادی در مورد خط تلفن 123 و برنامه های اورژانس اجتماعی برای خودکشی ندارند و کمتر برای کمک گرفتن در خصوص خودکشی با ما تماس برقرار می کنند.
 
 
وی ادامه داد: حتی ما یک خط تلفنی دیگر مشاوره در بهزیستی با شماره 1480 داریم که بسیاری از افراد ، موارد خودکشی را با آن خط در میان می گذارند و آنها در صورت ضرورت با ما یا اورژانس پزشکی تماس می گیرند.
 
 
رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی سال گذشته با برخی از این تماس هایی که با اورژانس اجتماعی گرفته شد در محل صحنه خودکشی حاضر شدند؛ اما برخی از تماس گیرندگان هم حضوری به مراکز مداخله در بحران مراجعه کردند.
وی درباره افراد مراجعه کننده گفت: اینان کسانی بودند که می خواستند خودکشی کنند اما خوشبختانه با مشاوره های کارشناسان اورژانس اجتماعی منصرف شدند.
 
 
اسدبیگی یادآور شد:سال گذشته 2 هزار تن به صورت تلفنی مشکل خود را با کارشناسان مطرح کردند ، یک هزار و 800 تن به مراکز خدمات سیار اورژانس اجتماعی ، 685 تن به مراکز مداخله در بحران مراجعه و موضوع خودکشی را مطرح کردند.
 
 
رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به آموزش کارشناسان اورژانس اجتماعی برای مواجهه با افراد در معرض خودکشی اشاره و اظهار کرد: برنامه های بازآموزی مددکاری و روانشناسی برای این کارشناسان اجرا می شود تا راه های مداخله علمی تر و حرفه ای تر در این زمینه را بیاموزند.
اسدبیگی افزود: کارگاه آموزشی برای کارشناسان اورژانس اجتماعی هشت استان کشور در ماه های گذشته برای بحث خودکشی در استان کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد؛ ضمن اینکه این آموزش ها در سه منطقه دیگر کشور تکرار خواهد شد.
 
 
سلامت نیوز: برقراری 4500 تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی در موضوع خودکشی


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستبرقراری 4500 تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی در موضوع خودکشی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

896

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

164

میهمان آنلاین

24502014

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA