ابلاغ مصوبه دولت برای پوشش بیمه ای ۲۰۲ قلم داروی گران قیمت

مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ضمن اعلام خبر ابلاغ مصوبه دولت برای پوشش بیمه ای ۲۰۲ قلم داروی گرانقیمت عنوان كرد: امسال تعدادی از این داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند اما در آینده نزدیك شاهد اجرای كامل این مصوبه خواهیم بود.

دكتر محمد عبده زاده در گفت وگو با خبرنگار«سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینكه داروهای بیماران صعب العلاج، بیماران سرطانی، بیماران مبتلا به ام اس، پیوند و برخی داروهای متفرقه از جمله داروهایی بودند كه در فهرست داروهای بیمه قرار گرفتند، اظهار كرد: این اقدام با همكاری وزارت بهداشت، وزارت رفاه، سازمان های بیمه گر و نهاد ریاست جمهوری انجام شده است.

وی ادامه داد: اكنون اجرای این مصوبه با همكاری سازمان های بیمه گر پیگیری و به زودی به اتمام می رسد.

مدیر كل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، درباره داروهای بیماران پیوندی و هزینه های بالایی كه بر بیمار تحمیل می كنند، گفت: به برخی داروها یارانه تعلق می گیرد. با این حال باز هم سهم بیمار قابل توجه است و اغلب از عهده پرداخت آن بر نمی آیند. اما اكنون با پوشش بیمه ای ۹۰ درصدی، مشكلات این بیماران تا حدود زیادی برطرف می شود زیرا روند پرداخت یارانه برای این داروها ادامه پیدا می كند و ۹۰ درصد سهم بیمار را هم سازمان های بیمه گر پرداخت خواهند كرد.



مدیرمواد مخدرسازمانغذاداروبیمهبیماربیماریبیمارستانصعب العلاجدولتمصوبهمحمد عبده زادهیارانهسلامتسلامتیایمنیداروخانهبهداشتبهداشتی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

3171

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

133

میهمان آنلاین

24504289

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA