13 میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه در فاز اول پارس جنوبی

سرپرست ایمنی و آتش‌نشانی فاز یک از انجام 13 میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه در فاز اول پارس جنوبی خبر داد.به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمود محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های گازی کشور است و بیش از 43 درصد گاز کشور توسط این مجتمع تامین می‌شود.
وی افزود: رعایت مسایل ایمنی در این پالایشگاه از مهم‌ترین اولویت‌هاست و برای دسترسی به این مهم اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.
سرپرست ایمنی و آتش‌نشانی فاز یک شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از گذشت از مرز 13 میلیون ساعت کارکرد بدون حادثه در تعمیرات اساسی سال 90 فاز یک خبر داد و خاطرنشان کرد: انجام پنج هزار و چهار مجوز کار که سه هزار و 756  مجوز از این تعداد برای انجام کارهای گرم با ظرفیت خطر بالا در تعمیرات اساسی بوده، نشان از ‌دستاورد یک کار گروهی متشکل از تمام واحدهای عملیاتی و ستادی است.
محمدی تصریح کرد: برای گذراندن تعمیرات اساسی پالایشگاه اول در دو زمینه شناسایی شرایط ناایمن و همچنین بررسی تمام مجوزهای کاری که قرار بود در تعمیرات اساسی انجام شود اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت پذیرفت.
وی در ارتباط با‌ کنترل اعمال ناایمن گفت: ‌در این زمینه با برگزاری بیش از هشت هزار و 
755 نفر ساعت آموزش قبل از تعمیرات اساسی در زمینه‌های مختلف (‌ایمنی، ‌بهداشت،‌ BA، ‌آتش نشانی و PTW و غیره و همچنین شناسایی نفرات متخصص در مشاغل و آموزشی متناسب با کار به آنها )‌ شرایط را برای افزایش ایمنی فراهم کردیم.
این مسئول به فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و انجام گرفته در تعمیرات اساسی پرداخت و اذعان داشت: اورهال تعدادی از ترانس‌های حیاتـی پالایشگاه شامل تعویض روغن و باز کردن Active part، تعویض غربال‌های مولکولی واحد مرکاپتان‌زدایی ردیف اول گازی، تعویض کاتالیست‌های راکتور اول واحدهای SRU بر اساس چینش جدید و تعویض روغن کوره‌های واحد MRU با تایپ جدید و همچنین بازدید از ظروف و برج‌های مورد درخواست بازرسی فنی از جمله برنامه‌های مهم تعمیرات اساسی امسال بوده است.
محمدی یادآور شد: تعمیر و رنگ‌آمیزی کف و بدنه‌ تانک B میعانات گازی، PPM های ابزار دقیقی، ادوات حساس و برقی ایستگاه‌های برق پالایشگاه و همچنین انجام اقدامات اصلاحی مهندسی نیز از مهم‌ترین برنامه‌های تعمیرات اساسی پالایشگاه اول بوده که طی زمان مشخص انجام شده است.
رئیس واحد ایمنی پالایشگاه اول با تقدیر از تمام‌ کارکنان واحد ایمنی و آتش‌نشانی فاز یک افزود: شناسایی مخاطرات فرآیندی و پروژه‌ای در این پالایشگاه همانند گذشته ادامه داشته و با برگزاری بیشترین جلسات ارزیابی ریسک به دنبال آموزش شناسایی جنبه‌های محیط زیست FMEA و اجرایی کردن آن تا آخر سال جاری هستیم.
محمدی اضافه کرد: در سال جهاد اقتصادی از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و پیشرفت بیشتر در این مجموعه فعالیت می‌کنیم تا به فضل خدا بتوانیم به اهداف از قبل تعیین‌شده برسیم.

منبع:سایت ایمنی




نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

4608

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

44

میهمان آنلاین

24493105

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA