حاشیه نگاری بر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های ۱۸ شهر خوزستان...

به رغم آنکه روز گذشته اهالی خوزستان یکی از آلوده ترین روزهای سال را پشت سر گذاشتند، مسئولان ترجیح دادند تصمیمی در این باره نگرفته و همه چیز را به گذشت زمان بسپرند!
 
به گزارش «تابناک»، ظهر روز پیش (سه شنبه) در پی وزش باد شدیدی که بيشتر شهرستان هاي خوزستان را در بر گرفت، بر شدت گرد و غبار معلق در هوای استان تا آنجا افزوده شد که میانگین آلودگی در برخی شهرستان ها از حد مجاز فراتر رفت؛ اما این میزان آلودگی هم نتوانست مسئولان را به تصمیمی در این باره مجاب کند.
 
گویی مسئولان استان منتظر بودند تا همان گونه که شرایط جوی موجب افزایش غلظت میهمان قدیمی منطقه شده و مردم را به مشکلاتی گرفتار آورده، تغییرات جوی به کمکشان آمده و هوای منطقه را پاک نماید؛ اتفاقی که رخ نداد تا ساعات پایانی روز گذشته، خبر تعطیلی مدارس و دانشگاه های برخی نقاط استان روی خروجی خبرگزاری ها قرار گیرد.
 
بر اساس این خبر، به دلیل شرایط نامساعد جوی، مدارس و دانشگاه های هجده شهرستان در خوزستان، امروز (چهارشنبه) تعطیل اعلام شدند. شهرستان های اهواز، دزفول، اندیمشك، بهبهان، ایذه، شوشتر، باغملك، شوش، مسجدسلیمان، هویزه، كارون، دشت آزادگان، آغاجاری، گتوند، حمیدیه، لالی، اندیكا و باوی. در توضیح شرایط جوی نامساعد هم این گونه آمده بود: «وزش بادهای شدید، بارندگی زیاد و احتمال آبگرفتگی معابر».
 
این در حالی است که خبر اعلام شده توسط مدیركل مدیریت بحران استانداری خوزستان، امروز اداره ها و دستگاه های دولتی فعالیت عادی خواهند داشت؛ انگار نه انگار که بارندگی زیاد و احتمال آبگرفتگی معابر (شرایط جوی نامساعدی که علت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در هجده شهرستان معرفی شده)، تفاوتی در کار کارمندان و دانشجویان ندارد.
 
این در حالی است که به باور بسیاری از اهالی خوزستان، گرد و غبار مشکل اصلی ایشان است، نه نگرانی از آب گرفتگی معابر و بارندگی شدید؛ گرد و غباری که سلامت تمامی ساکنان این سرزمین را تهدید می‌کند و اثرات شوم آن مختص به دانش آموزان و دانشجویان نیست و به این دلیل، باید در صورت شدت گرفتن آن، برای حفظ سلامت همه مردم برنامه ریزی کرد.
 
عجیب تر آنکه می‌بینیم تصمیمات برای حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان نیز با تأخیر زیاد گرفته می‌شوند، در حالی که انتظار می‌رود شدت گرفتن پدیده گرد و غبار پیش از وقوع پیش بینی شده و با تصمیمات عاجل، برای مقابله با اثرات شوم آن برنامه ریزی شود، نه اینکه پس از وقوع برای سلامت مردم دست به کار شده و برای روزهای بعد تصمیم گیری شود.
 
این گزاره به نوعی نشان می‌دهد که پس از سال ها سیطره گرد و غبار بر مناطقی از ایران، به ویژه جنوب غربی کشورمان، هنوز قادر به پیش بینی زمان شدت گرفتن گرد و غبار و به شماره افتادن نفس های مردم هم نیستیم و باید منتظر شدت گرفتن گرد و غبار بمانیم و بعد از آن تشکیل جلسه داده و درباره اش تصمیم گیری کنیم.
 
در چنین وضعیتی قابل حدس است که هیچ برنامه ای برای مقابله با گرد و غبارهایی که ذره ذره جان هموطنانمان در خوزستان و برخی دیگر از استان های کشورمان را می‌گیرد نداریم؛ هموطنانی که احتمالا در آینده برای بازپس یافتن سلامتی شان، باید هزینه های سنگینی بپردازیم، ولی حاضر نیستیم برای امروزشان کمی هزینه کرده و دست کم شرایطی فراهم آوریم که پیش از شدت گرفتن گرد و غبار از آن آگاه شده و برای تصمیماتی پیش پا افتاده مانند تعطیلی مدارس و... اقدام کنیم.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستحاشیه نگاری بر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های ۱۸ شهر خوزستان...


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

3545

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

202

میهمان آنلاین

24497557

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA