تایید "تب کریمه کنگو" در مشهد؛ فوت 2 بیمار

ایلنا نوشت: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با بیان این خبر گفت: از ۴ نفرمبتلا به تب کنگو در مشهد ۲ نفر از بیمارستان مرخص شدند و ۲ نفرهمچنان دربیمارستان بستری هستند.

 محمد مهدی گویا گفت: حال عمومی هر ۲ نفرمبتلا به تب کنگو که در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری هستند بسیارخوب است و طی روزهای آینده مرخص می‌شوند.

 وی با تاکید بر بهبودی کامل حال هر ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو در مشهد افزود: از ۶ مورد گزارش ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در مشهد ۲ نفر از مبتلایان به علت شدت بیماری فوت کردند و ۴ نفر دیگر نیز پس از انجام مراقبت‌های ویژه و درمانی لازم بهبودی کامل یافتند.

 گویا خاطرنشان کرد: مورد دیگری در زمینه ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است.

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو از طریق خوردن گوشت منتقل نمی‌شود، خاطر نشان کر: این بیماری یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس با حیوان آلوده، ذبح حیوان آلوده و تماس با امعاء و احشاء حیوان آلوده در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.

 گویا افزود: همچنین این بیماری از طریق گزش کنه‌ای که روی بدن دام بیمار وجود دارد، قابل انتقال به انسان است و در صورت ابتلا انسان به این بیماری، دیگر افرادی که در حین مراقبت درمانی با خون و ترشحات بدن فرد بیمار در تماس باشند و نکات بهداشتی را رعایت نکرده باشند، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

 

همشهری



تب کنگوتب کریمههمشهریمشهدکشورایرانخراسانبیماری های واگیربهداشتسلامتایمنیگوشتعفونتویروسآلودهذبحبیماریبیماربیمارستان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2897

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

163

میهمان آنلاین

24504015

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA