عاملین قطع ۱۱۰۰ درخت تاغ پس از تعقیب و گریز طولانی و شلیک ۹ گلوله دستگیر شدند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل در این رابطه گفت: راننده نیسان بدون توجه به فرمان ایست مامورین اقدام به فرار نموده و جنگلبانان نیز به تعقیب وی پرداختند.
 
 
نیسان وانت حامل محموله قاچاق چوب حین تعقیب و گریز با خودوری نیروهای منابع طبیعی
 
رضا شفیعی اظهار داشت: راننده نیسان حدود ۳ ساعت به فرار خود ادامه داده و حاضر توقف نبود. در نهایت پس از ساعت ها تعقیب و گریز با همکاری یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان کاشان و یگان ویژه نیروی انتظامی قم خودروی نیسان با شلیک ۹ گلوله از مسیر خود منحرف شده و در محدوده جنت آباد قم متوقف گردید.
 
از خودروی مذکور ۱/۵ تن (۱۵۰۰ کیلوگرم) چوب درخت تاغ کشف و ضبط و در این رابطه دو قاچاقچی حرفه ای دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
 
خودروی متخلفین که پس از حدود ۳ ساعت تعقیب و گریز با شلیک ۹ گلوله توسط نیروی انتظامی منحرف و متوقف شد
 
قطع ۱۱۰۰ درخت تاغ به وزن ۲۲ تن توسط متخلفین
 
تحقیقات به عمل آمده نشان می داد که متخلفین در روزهای گذشته با استفاده از اره برقی مجهز به صدا خفه کن اقدام به قطع ۱۱۰۰ اصله درخت تاغ به وزن تقریبی ۲۲ تن نموده اند.
 
متخلفین پس از قطع این تعداد درخت، قصد داشتند با استفاده از فرصت های مناسب طی چندین مرحله نسبت به انتقال چوب های قاچاق به بازار اقدام کنند که در یکی از مراحل انتقال، حین جابجایی ۱/۵ تن چوب دستگیر شدند.
 
 
اره برقی مجهز به صدا خفه کن متعلق به متخلفین دستگیر شده که درون گودالی در منطقه مخفی شده بود
 
اداره منابع طبیعی آران و بیدگل با اجرای پروژه‌های بیابانزدایی حدود ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست‌کاشت تاغ با هدف تثبیت شن‌های روان در منطقه کویری ابوزیدآباد این شهرستان ایجاد نموده است.
 
این درختچه های تاغ جنگل های تاغ علاوه بر نقش اساسی در تثبیت شن های روان و جلوگیری از بروز بحران ریزگرده هاT پناهگاهی برای لانه سازی، زاد و ولد و پنهان ماندن حیات وحش ا آفتاب سوزان کویر می باشد.
 
 
بخشی از ۱۱۰۰ درختچه تاغ قطع شده توسط متخلفین
 
سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق زغال اقدام به قطع درختان و زغال گیری می کنند.
 
خلاء قانونی، گسترده بودن جنگل‌های تاغزار، کمبود نیرو و امکانات حفاظتی در کنار وجود بازار پر رونق زغال از عوامل مؤثر در قاچاق چوب درختچه های کویری است.
 
هفته گذشته نیز دو جنگلبان آران و بیدگل در جریان درگیری با قاچاقچیان چوب مجروح شدند. (لینک مرتبط)
 

 



اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستعاملین قطع ۱۱۰۰ درخت تاغ پس از تعقیب و گریز طولانی و شلیک ۹ گلوله دستگیر شدند


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

2444

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

5

میهمان آنلاین

24490941

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA