کوچکترین پاکبان محیط زیست ایران اکنون در بیمارستان

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، این دختر سه سال و نیمه مشهدی «آرنیکا» نام دارد. او به علت علاقه فراوانی که به جمع‌آوری زباله از محیط زیست داشت، آبان 94 و همزمان با ایام ماه محرم به همراه خانواده در خیابان های مشهد به این کار مبادرت ورزید اما به دلیل آلودگی هوا و فعالیت در هوای ناسالم، در همین ماه جاری (دی ماه) به علت اختلال تنگی نفس، به آسم کودکان مبتلا شده و برای مدتی هم در بیمارستان بستری است.
 
در برنامه پنج شنبه، 17 دی «سرزمین ما»، فیلمی که فعالان محیط زیست مشهد از جمع آوری زباله توسط آرنیکا گرفته شده است، به نمایش درمی‌آید.
 
پس از پخش این فیلم هم «حمیده جمشیدی» مادر این دختر 5/ 3 ساله مشهدی، درباره علاقه فرزندش به جمع‌آوری زباله از محیط زیست و توضیح آخرین وضع سلامتی آرنیکا، به صورت تلفنی با بینندگان گفتگو می‌کند.
 
1452066107322_123.jpg
 
در بخش دوم برنامه هم «گروه چتر» که از تشکل‌های حامی محیط زیست شهرستان نقده هستند به استودیوی سرزمین ما می‌آیند. گروه چتر در راستای بهبود وضعیت تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران فعالیت کرده و تلاش های این گروه منجر به احیای تعدادی از این تالاب ها شده است. به همین خاطر در هفتم دسامبر 2015 میلادی و در اجلاس جهانی محیط زیست پاریس، جایزه استوای (اکوایتر) به گروه چتر اعطا شد. این نخستین باری است که یک تشکل زیست محیطی ایرانی، این جایزه ارزشمند را دریافت می کند. این جایزه بین المللی در راستای تلاش جوامع مدنی و سازمان های مردمی برای کاهش فقر، حفاظت از محیط زیست و تقویت انعطاف پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی، به کشورهای فعال اهدا می شود. در این برنامه گزارشی از مراسم تشیع محمدعلی اینانلو مجری سابق برنامه سرزمین ما و تلویزیون همچنین گزارشی از کنفرانس ملی مدیریت کلانشهرها با رویکرد محیط زیست که پنجم الی هفتم دی ماه در دانشگاه تهران برگزار شد، پخش می‌شود.
 
برنامه «سرزمین ما» تریبون تشکل‌های زیست محیطی کشور است که پنجشنبه‌ها ساعت 8 صبح به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی و به صورت زنده به روی آنتن شبکه یک می رود.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی و محیط زیستکوچکترین پاکبان محیط زیست ایران اکنون در بیمارستان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5353

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

179

میهمان آنلاین

24506471

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA