سوختگی در ۱۱ سال گذشته جان حدود ۲۹ هزار تن را گرفت.

سازمان پزشكی قانونی در گزارشی اعلام كرد كه در سال گذشته دو هزار و ۶۳ نفر (یك هزار و ۲۳ زن و یك هزار و ۴۰ مرد) بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند كه این آمار در مقایسه با سال ۸۹ كه تعداد فوتی های ناشی از سوختگی دو هزار و ۳۱۰ نفر بود، ۱۰.۷ درصد كاهش یافته است.

سازمان پزشكی قانونی در گزارشی اعلام كرد كه از سال ۱۳۸۰ تا پایان سال ۱۳۹۰ بر اساس آمارهای موجود، ۲۸ هزار و ۹۹۱ نفر در كشور بر اثر سوختگی جان باختند كه به طور میانگین مرگ ناشی از سوختگی در هر سال دو هزار و ۶۳۵ نفر بوده است.

براساس این گزارش مرگ های ناشی از سوختگی سال ۱۳۹۰ (دو هزار و ۶۳ نفر) نسبت به میانگین ۱۱ ساله این دست مرگ ها، ۵۷۲ نفر کاهش را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، در ۱۱ سال گذشته بیشترین موارد سوختگی با سه هزار و ۲۳۴ نفر در سال ۸۰ ثبت شده است و همچنین كمترین مرگ ناشی از سوختگی نیز مربوط به سال گذشته (۱۳۹۰) است که دو هزار ۶۳ نفر به دلیل سوختگی جان خود را از دست داده اند.

سازمان پزشكی قانونی در این اطلاعیه آورده است كه در سال گذشته استان های تهران با ۲۷۰ نفر، خوزستان با ۱۸۷ نفر و اصفهان با ۱۸۱ نفر بیشترین و استان های سمنان با یك كشته و چهارمحال و بختیاری با دو كشته كمترین میزان مرگ ناشی از سوختگی را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش ایسنا، در سال ۹۰ بیشترین مرگ ناشی از سوختگی با ۲۰۲ نفر در فروردین ماه و كمترین آن با ۱۲۹ نفر در آبان ماه ثبت شده است.




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5978

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

141

میهمان آنلاین

24507096

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA