۳۰ درصد زباله‌ها قابل بازیافت است/ضرورت تغییر روش‌های سنتی

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها نمایشگاهی با عنوان نبض زمین در قلب شهر با حضور ۶۹ غرفه در محوطه متروی چهارراه ولیعصر (عج) در حال برگزاری است.
 
محمدحسین صیادی‌نژاد دبیر برگزارکننده این نمایشگاه درباره اهداف آن به خبرنگار مهر، گفت: اگر روح جمعی جامعه خواهان تغییر باشد، تغییر ایجاد می‌شود. ما نیز سعی کرده‌ایم ذهن مردم را نسبت به محیط زیست و بازیافت مناسب زباله‌ها حساس کنیم.
 
بازیافت زباله
 
وی با اشاره به دلایل انتخاب زیرگذر متروی چهارراه ولیعصر (عج) گفت: روزانه حدود ۶۰۰ هزارنفر در این مترو تردد می‌کنند، از سوی دیگر این مترو نزدیک دانشگاه‌های مهم تهران است و همین دانشجویان می‌توانند سفیران محیط زیست در شهرهای خود باشند.
 
صیادی‌نژاد با بیان این مطلب که یکی از گروه‌های هدف ما کودکان هستند، گفت: کودکان نه تنها آینده‌سازان کشور هستند، توانایی اثربخشی بالایی روی خانواده‌ها دارند.
 
۳۰ درصد زباله‌ها قابل بازگشت به چرخه اقتصادی است
 
حسین جعفری مدیرعامل سازمان پسماند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تفاوت نمایشگاه نبض زمین در قلب شهر با نمایشگاه‌های مشابه، گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی این است که از صفر تا صد فراهم‌سازی و برگزاری نمایشگاه را یک گروه دانشجویی به نام زامیاران و تشکل دانشگاهی از دانشگاه تهران برعهده داشته‌اند.
 
وی افزود: زامیاران با یک شعار شروع کرد، اینکه «هر درِ بطری یک لبخند» اکنون این موج به جایی رسیده که قلک‌های مخصوص تهیه شده و در ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌های بزرگ و مراکز عمومی قرار گرفته است.
 
جعفری با اشاره به اینکه همه ۶۹ غرفه توسط دانشجویان مدیریت و اداره می‌شود، گفت: اعتماد به قشر جوان، قشر دانشجو و جوانان کشور می‌تواند زایش ایجاد کند.
 
وی با اشاره به نمایشگاه «دیوار مهربانی» گفت: ما برای تبلیغات تنها از شبکه‌های اجتماعی استفاده کردیم، اما در همین طرح «دیوار مهربانی» در روز دوم یک وانت لباس برای نیازمندان تهیه شد.
 
مدیرعامل سازمان پسماند تاکید کرد: در بخش دیگری از این نمایشگاه باتری‌های مصرف شده را جمع‌آوری کردیم، این باتری‌ها زباله نیست بلکه می‌توان همه اجزای آن را بازیافت کرد.
 
جعفری در خاتمه گفت: روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله در تهران تهیه می‌شود که حداقل ۳۰ درصد آن قابل بازگشت به چرخه اقتصادی است.
 
 
روش سنتی تفکیک زباله منسوخ شده است
 
سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه ۹ نیز پس از بازدید از نمایشگاه گفت: ما تفکیک از مبدا را باید از قشر نوجوان و جوان شروع کنیم.
 
وی تاکید کرد: این موارد باید از فضای نمایشگاهی وارد فضای عمل و زندگی مردم شود.
 
حسینی ادامه داد: در حال حاضر روش‌های سنتی تفکیک زباله ما را به جایی نمی‌رساند، ما نیازمند شیوه‌های جدید هستیم.
 
شهردار منطقه ۹ در خاتمه گفت: برای برگزاری چنین برنامه‌هایی آمادگی کامل داریم و کل منطقه را حاضریم به دانشجویان و جوانان بسپاریم.
 


اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hse۳۰ درصد زباله‌ها قابل بازیافت است/ضرورت تغییر روش‌های سنتی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

2370

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

10

میهمان آنلاین

24496381

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA