چادرهای هلال احمر برای زائران کربلا برپا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس علی اصغر احمدی درباره جزئیات سفر به عراق با اشاره به اینکه مقرر شده تا به میزان مورد نیاز، آمبولانس در اختیار هلال‌احمر ایران در کنار چادرها قرار گیرد، اظهار کرد: مقرر شده است جمعیت هلال‌احمر ایران در مسیر نجف تا کربلا، با برپایی چادرهای امدادی - درمانی، خدمات لازم را به زائران ارائه دهد.
 
وی گفت: با توجه به ماموریتی که در ستاد مرکزی اربعین به هلال‌احمر واگذار شده است؛ علاوه بر اقدامات امدادی در کشور که تا این لحظه همه این اقدامات متناسب با زمان، انجام شده است، در داخل عراق نیز ماموریتی برای ارائه خدمات بهداشتی - درمانی به ایران واگذار  شده است.
 
احمدی با اشاره به اینکه دو قرار مشخص با سفیر ایران در عراق به عنوان مسئول هماهنگی و هدایت اقدامات در عراق و رئیس جمعیت هلال‌احمر عراق داشته است، عنوان کرد: بر این اساس در دیدار با سفیر ایران در عراق آخرین هماهنگی‌ها انجام و مسیرها و نقاطی که نیاز به استقرار تیم‌های درمانی هلال‌احمر ایران دارد، مشخص و مقرر شد تا عملیات درمان زائران در مسیرهای زائران به داخل نجف و کربلا، از سوی هلال احمر ایران انجام شود.
 
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم انجام و مقرر شده است تا در صورت نیاز به بستری زائران، پزشکان ایرانی در بیمارستان های عراق مستقر شوند، تصریح کرد:  هم‌اکنون داروهای لازم برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین منتقل و در نهایت پیش بینی شده است تا در مسیر نجف تا کربلا ۱۴ چادر امدادی - درمانی هلال‌احمر ایران با کادر کامل پزشک، پرستار، کارشناسان آزمایشگاه و بهداشت، امدادگر و تکنسین اورژانس مستقر شده و علاوه بر آن ۱۰ چادر امدادی در نجف و ۱۲ چادر امدادی هلال‌احمر ایران در کربلا برپا شده و خدمات لازم را به زائران ارائه دهند.
 
وی افزود: علاوه بر آن در ۱۴ نقطه کربلا و ۱۲ نقطه نجف که به عنوان نقاط اسکان زائران تعیین شده است نیز چادرهای تیم درمانی هلال‌احمر ایران برپا خواهد بود و به این منظور نخستین گروه درمانی هلال‌احمر، اول آذر دومین گروه سوم آذر و در مجموع ۹۵۰ نیروی پزشکی به عراق اعزام می‌شود.
 
احمدی همچنین با اشاره به دیدار خود با رئیس جمعیت هلال‌ احمر عراق، عنوان کرد: با توجه به این به بر اساس سنت حسنه اربعین، زائران پیاده‌روی به سمت کربلا دارند، لذا در این دیدار مسیرهای ثابت پیاده‌‌روی تشریح و برنامه‌ریزی‌های لازم برای هماهنگی بیشتر به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران در سه نقطه مرزی شلمچه، چزابه و مهران و در مسیرهای منتهی به نجف انجام شد.
 
وی اعلام کرد: به علاوه مقرر شد تا در نقاط حضور تیم‌های درمانی هلال‌احمر ایران در مسیر زائران، تقویت‌های لازم از نظر تامین آمبولانس انجام شود و اگرچه برای ایران، امکان تامین خودروها وجود داشت، اما هماهنگ شد با توجه به بسته بودن مسیرها، از نیروهای کاربلد عراقی برای این منظور استفاده شود و لذا مقرر شد تا به میزان مورد نیاز هلال احمر ایران آمبولانس در اختیار قرار گیرد.
 


اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseچادرهای هلال احمر برای زائران کربلا برپا می شود


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

3292

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

258

میهمان آنلاین

24497303

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA