مهمترین چالش امروز در محیط زیست «مصرف درست» است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر قالیباف در آیین افتتاح هفتمین دوره نمایشگاه فصلی گل و گیاه با اشاره به شهادت سردار همدانی گفت: برخی چهره‌ها برای جامعه ما ناشناخته هستند. این ناشناختگی هم در زمان حیات آنها و هم پس از شهادتشان وجود دارد. سردار همدانی یکی از این چهره‌ها بود. فردی که قبل از انقلاب در مبارزات به عنوان عنصری فعال و تاثیرگذار شرکت داشت و پس از انقلاب نیز لحظه‌ای آرام نبود.

وی افزود: با مرور عملکرد سردار همدانی متوجه می‌شویم که در شمال غرب کشور نقطه‌ای وجود نداشته که شاهد مجاهدت‌های ایشان نبوده باشیم. در عملیات‌های بزرگ و کوچکی حضور داشتند و از موسسین سپاه در استان همدان محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: سردار همدانی در هر کجا که نظام نیازمند بود، حاضر شده و مجاهدت‌های بسیاری انجام داده است. هنگامی که خبر شهادت سردار همدانی را شنیدم از این حیث خوشحال شدم که مزد مجاهدت‌های فردی مانند سردار همدانی جز ختم شدن به شهادت اگر چیز دیگری بود ظلم به حقش بود. اما در اندوه این هستم که خانواده و فرزندان ایشان پدری شریف و کشورمان نیز مردی شجاع و با درایت را از دست داده است.

 

مهمترین چالش امروز در محیط زیست «مصرف درست» است

 

شهردار تهران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به افتتاح هفتمین دوره نمایشگاه فصلی گل و گیاه در بوستان گفتگو گفت: وقتی صحبت از گل و گیاه می‌کنیم مهمترین بحثی که در آن مورد توجه قرار می‌گیرد محیط زیست است. امروز در تمامی استراتژی‌های کلان و بخشی در تمام دنیا موضوع مهم محیط زیست است. هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند این موضوع را رها کند و نسبت به آن بی تفاوت باشد. در حقیقت یکی از چالش‌های امروز ما موضوع محیط زیست است که در آن مصرف درست از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: موضوع مصرف درست در حوزه محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است و نکته حائز اهمیت این است که گفته نمی‌شود مصرف نکنید، بلکه باید بدانیم درست مصرف کنیم.

به گفته قالیباف، امروز در بحث تولید زباله صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کرده‌ایم به طوری که تولید این حجم از زباله هزینه‌های اقتصادی بسیاری در بر داشته است. جابجایی 8000 تن زباله ، که به دلیل سه مرحله‌ای بودن این جابجایی می‌توانیم بگوییم در حقیقت روزی 24 هزار تن زباله جابجا می‌شود، هزینه‌های اقتصادی زیادی در بر دارد.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه مصرف گفت:‌ در مصرف آب نیز چه در بخش کشاورزی و چه در بخش آشامیدنی و بهداشتی، مصرف درستی نداری، این در حالیست که کشورمان در منطقه‌ای نیمه خشک قرار دارد و متوسط بارش باران سالانه 230 میلیمتر است. در حوزه مصرف سوخت نیز رویه مناسبی نداریم و آلودگی ناشی از مصرف این انرژی نیز معضلات بسیاری برای کشور ایجاد کرده است.

قالیباف تاکید کرد: اگر نگاه علمی و مدیریتی به نوع مصرف در کشور داشته باشیم، متوجه می‌شویم که مصرف در کشورمان با هیچ یک از کشورهای دیگر قابل مقایسه و قابل دفاع نیست.

وی در خصوص منابع آلوده کننده هوای شهر تهران و لزوم کنترل آنها نیز گفت: یک پیکان در شهر در شرایطی حرکت می‌کند که سالانه به اندازه وزن خود تولید آلایندگی می‌کند. بخشی از این معضل با گسترش فضای سبز و بخش دیگر با کنترل منابع تولید آلایندگی امکانپذیر است اما بخش مهمتر نیز مصرف درست تک تک شهروندان در همه حوزه‌هاست. باید برای تحقق ارتقای کیفیت زندگی که شهرداری تهران نیز به جد آنرا دنبال می‌کند فرهنگ درست مصرف کردن را در دستور کار قرار دهیم و به اصلاح سبک زندگی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseمهمترین چالش امروز در محیط زیست «مصرف درست» استشهردار تهرانخبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)محمدباقر قالیباف


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

596

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

20

میهمان آنلاین

24494607

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA