مهار نشت شدید گاز از مخزن اكسیژن 10 هزار لیتری

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی روز چهارشنبه با دریافت خبر بروز این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاههای 68، 100 و گروه ویژه امداد و نجات هزمت را به محل حادثه در بزرگراه همت اعزام کرد.

علی کاظمی رئیس ایستگاه 111 آتش نشانی که با حضور در محل حادثه بر عملیات نیروها نظارت داشت، دراین خصوص اظهار داشت: این حادثه به دنبال نشست زمین به عمق 50 سانتی متر در زیر مخزن اکسیژن 10 هزار لیتری بیمارستان اتفاق افتاد که در اثر آن، بدنه و لوله های متصل به این مخزن صدمه دید و گاز اکسیژن از محل ترک ها و شکستگی ها به بیرون نشت پیدا کرد.

وی ادامه داد: دراین حادثه با توجه به ویژگی های حادثه، عملیات ایمن کردن محل توسط آتش نشانان دو ایستگاه و همچنین تیم مقابله با حوادث مواد شیمیایی (گروه هزمت) سازمان آتش نشانی تهران مبتنی بر طراحی و استقرار سامانه فرماندهی حادثه، پیاده سازی شد.

کاظمی اظهار کرد: در آغاز، کاركنترل و مهار مخزن 10 هزار لیتری اكسیژن با تلاش نیروهای آتش نشانی با استفاده از دو دستگاه جرثقیل دستی (تیفور) با موفقیت انجام و وضعیت این مخزن بزرگ تثبیت شد و امكان شكستگی شریانات به حداقل رسید.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی اولیه، بلافاصله با استفاده از تجهیزات مخصوص از ادامه نشت گاز اکسیژن جلوگیری و سپس باقیمانده گاز اکسیژن را به مکان دیگری تخلیه کردند که با این اقدام به موقع سازمان آتش‌نشانی، از خطر بزرگ انفجار و آتش سوزی جلوگیری شد.

رئیس ایستگاه 111 آتش نشانی خاطرنشان کرد: این عملیات بر اساس برنامه ریزی حادثه به مدت 6 ساعت ارزیابی شده بود كه با سرعت عمل آتش نشانان و با دقت زیاد، ظرف کمتر از 5 ساعت به پایان رسید. (پایگاه خبری 125)

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Text-to-speech function is limited to 100 characters
 

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseمهار نشت شدید گاز از مخزن اكسیژن 10 هزار لیتریمخزن بزرگ اکسیژن بیمارستانی در غرب تهران که در پی نشست زمین دچار شکستگی و نشت گاز شده بود با انجام اقدامات ایمنی توسط آتش نشانان از ادامه انتشار گاز اکسیژن جلوگیری شد.


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

6948

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

176

میهمان آنلاین

24500959

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA