مکمل های مجوز دار دسته بندی شدند

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، گفت: تمامی مکمل های دارای مجوز در ۵۰ دسته و گروه و بر اساس دو شاخص مواد موثره و کاربرد دسته بندی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر امیر حسین جمشیدی، گفت: در دو سال گذشته، تمامی مکمل های دارای مجوز را در ۵۰ دسته و گروه دسته بندی کرده ایم.

وی افزود: این دسته بندی بر اساس دو شاخص اصلی انجام شده است، اول بنا به مواد اولیه و مواد موثره و دیگری از بعد کاربرد است.

جمشیدی افزود: در کنار این دسته بندی، تعداد فرآورده های وارداتی و فرآورده هایی که به صورت بالک وارد کشور می شود و فرآورده هایی که در کشور تولید می شود نیز به تفکیک در هر دسته معلوم شده است.

وی اظهار داشت: هدف از دسته بندی این است که اگر در آینده یکی از شرکت ها تقاضای مجوز یکی از مکمل ها را داشته باشد باید توجیه اقتصادی برای واردات دوباره آن موجود باشد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: پس از بررسی این دسته بندی ها مسئله حائز اهمیت عدم وجود جای خالی برای مکمل های مورد نیاز در جامعه است.

جمشیدی افزود: زمانی که ما این گونه دسته بندی میکنیم ملاحظه می شود که در بازار ایران جایی را خالی از فرآورده های مکمل مورد نیاز نمی بینیم؛ البته این نکته را باید توجه داشت که تنها ورودی ویتامین ها و اسید آمینه ها به بدن مکمل و دارو نیست و مواد مغذی هم در بسیاری از موارد از طریق تغذیه جذب می شود.

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseمکمل های مجوز دار دسته بندی شدندمدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعیسنتی و مکمل سازمان غذا و دارومکمل های دارای مجوز در ۵۰ دسته و گروه و بر اساس دو شاخص مواد موثره و کاربرد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

4247

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

413

میهمان آنلاین

24505365

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA