وقوع حادثه در مکه/یک زائر ایرانی جان باخت

به گزارش ایسنا، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، بر اثر شدت وزش طوفان یک جرثقیل به داخل مسجدالحرام در مکه مکرمه سقوط کرد.

بارش شدید باران عصر روز گذشته (جمعه) موجب جاری شدن سیل در خیابان های مکه شد. شدت بارش باران که با وزش شدید طوفان همراه بود، شکسته شدن چندین اصله درخت در خیابان های مکه را در پی داشت.

 

سقوط یک جرثقیل در سمت شرق مسجدالاحرام یعنی قسمت مسعی رخ داده است که بر اساس گزارش شبکه سی ان ان تا کنون 87 کشته و حدود 180 مجروح برجا گذاشته است.

درپی وقوع طوفان در مکه مکرمه و سقوط یک دستگاه بالابر در مسجدالحرام، وزیر بهداشت کشورمان طی تماسی با هیات پزشکی حج امسال، جویای احوال زائران ایرانی شد.

مرگ یک زائر ایرانی

رییس سازمان حج و زیارت ایران نیز مرگ یک زائر ایرانی را در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام تأیید کرد.

سعید اوحدی با إبراز تاسف نسبت به درگذشت این زائر ایرانی درباره هویت وی گفت : سیف الله اسدی زائر ٥٣ ساله از همدان در حادثه سقوط جرثقیل جان خود را از دست داد که خبر درگذشت ایشان به خانواده اش اطلاع داده شده است.

او با بیان اینکه حال عمومی زائران مجروح شده نیز خوب گزارش شده است، افزود: تعدادی از ١٢ زائری که در بیمارستان حج بودند، ترخیص شدند و مداوای زائرای که در بیمارستان نور مکه هستند نیز ادامه دارد.

به گفته اوحدی، شکستگی بیشترین عامل مجروحیت زائران ایرانی بوده که درحال مداوا هستند.

رییس سازمان حج و زیارت شرایط مسجدالحرام و شهر مکه را در حال حاضر عادی اعلام کرد و افزود: درهای مسجدالحرام به روی زائران باز شده و زائران هم اکنون در حال زیارت خانه کعبه هستند.

دکتر عباس زارع نژاد، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت نیز پیشتر در این باره گفت: با توجه به زخمی شدن 22 زائر ایرانی در پی وقوع سیل در مکه، وزیر بهداشت همچنان در تماس با مسوولان هیات پزشکی ایران در عربستان، پیگیر احوال زائران ایرانی است.

وی گفت:بر اساس پیگیرهای انجام شده، حال عمومی مصدومان ایرانی خوب است و همچنین وزارت بهداشت جهت اعزام پزشک و ارسال اقلام دارویی و پزشکی جهت ارایه خدمات لازم به مصدومان اعلام آمادگی کرده است.

زارع نژاد افزود: همچنین بنابر اعلام مسوولان هیات پزشکی ایرانی مستقر در مکه مکرمه، زمان بروز طوفان و سیل، تیمهای درمانی ایران به بیمارستانهای مکه اعزام شدند تا در صورت مراجعه مجروحان و مصدومان، آمادگی خدمت رسانی از سوی تیم پزشکی ایران وجود داشته باشد. در حال حاضر نیز وضعیت تحت کنترل است.

وی گفت: در مجموع بنابر اعلام مسوولان هیات پزشکی ایران در مکه، اقدامات درمانی لازم مربوط به 22 زخمی ایرانی انجام شده است و حال مابقی زائران خوب است.

بر اساس گزارش شبکه العالم روزنامه "عکاظ" تأکید کرده است که بیمارستانها و بخش بهداشت و درمان مکه با اعلام وضعیت قرمز به آماده باش کامل درآمده اند.

مدیر هلال احمر منطقه مکه مکرمه نیز اعلام کرد 39 خودروی آمبولانس برای انتقال آسیب دیدگان به مراکز درمانی اعزام شده است و تیم های امداد رسانی در داخل حرم در حال انتقال مصدومان و تلاش برای مداوای آنها هستند.

مسؤولان سعودی از تشکیل کمیته هایی برای تحقیق درباره این حادثه خبر داده اند.

 


اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاخبار hseوقوع حادثه در مکه/یک زائر ایرانی جان باختمکهسقوط


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5678

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

134

میهمان آنلاین

24499689

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA