نجات 20 نفر از افراد گرفتار در سیل درازنو، آماده‌‌باش 22 تیم نجات در گلستان

جتبی اکبری شامگاه سه‌شنبه در گفتوگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در خصوص وقوع سیل در محور درازنو و گرفتار شدن تعدادی از مسافران و افراد محلی منطقه، گفت: به دلیل بارش شدید باران، ساعاتی پیش 20 نفر از مسافران و افراد محلی منطقه درازنو به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه و جاری شدن سیلاب در برخی از نقاط این منطقه، گرفتار شدند.

وی ادامه داد: این واقعه در منطقه‌ای مابین درازنو و جهاننما به‌وقوع پیوست که بلافاصله پس از نخستین تماس مردم با جمعیت هلالاحمر، نزدیک‌ترین تیم حاضر در منطقه به محل مورد نظر اعزام شد.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر گلستان خاطرنشان کرد: با راهنماییها و اقدامات عملیاتی این تیم، وضعیت کنترل شد که پس از درخواست نیروی کمکی دو تیم از شهرستان کردکوی و گرگان بلافاصله با تجهیزات حرفهای و تخصصی به محل مورد نظر اعزام شدند.

اکبری بیان کرد: پس از ساعتها اقدامات مراقبتی و عملیاتی، در نهایت دقایق پایانی شامگاه (سه‌شنبه) با پایینآمدن سطح آب رودخانه، تمامی 20 نفر افراد گرفتار در منطقه با استفاده از خودروی آمبولانس حاضر در محل و خودروهای کمکدار، بدون هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی به محل امن منتقل شدند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر 14 پایگاه امداد و نجات در سطح استان، هشت تیم عملیاتی تخصصی در آمادهباش کامل هستند و در صورت بروز مشکل به سرعت اقدامات عملیاتی و امداد و نجات را اجراء خواهند کرد.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان تصریح کرد: در محور محمدآباد و توسکستان نیز به دلیل جاری شدن سیل، برخی از شهروندان با مشکل مواجه شدند که تیمهای عملیاتی اقدامات امداد و نجات را ارجاء کردند و با پایش منطقهای، در حال کمکرسانی هستند.

اکبری گفت: مهم‌ترین اقدام در شرایط فعلی، انتقال افراد از اطراف رودخانهها و مناطق مستعد وقوع سیلاب به مناطق امن و هدایت مسافران به مناطق کمخطر است.

وی تاکید کرد: هماهنگی لازم با بخشداران، دهیاران و فرمانداریها انجام شده تا در صورت نیاز، نیروهای امداد و نجات بلافاصله به محلهای اعلامی، اعزام شوند.

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان در پایان ابراز کرد: تا به این لحظه با اقدامات خوب هلال‌احمر، پلیس و دیگر دستگاههای خدماترسان در پیش‌گیری از وقوع سوانح و امدادرسانیهای سریع، گزارش جرح و یا فوت مسافران و شهروندان گزارش نشده است.

 

منبع : خبرگزاری فارس



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseسیلنجات مسافرانسیل درازنوآماده‌‌باشتیم نجاتگلستان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5047

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

187

میهمان آنلاین

24506165

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA