سرطان زا بودن ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در محیط زیست

به گزارش خبرنگار مهر، یک گروه ۱۷۴ نفره از دانشمندان جهان در یک پژوهش به بررسی ارتباط بین ترکیبات مواد شیمیایی پرکاربرد و گسترش روزافزون سرطان پرداختند. در این مطالعه ۸۵ ماده شیمیایی که در رده مواد سرطان‌زا برای انسان در نظر گرفته نشده است انتخاب و ۵۰ نوع مکانیسم مرتبط با سرطان به واسطه قرار گرفتن در معرض این مواد در محیط زندگی شناسایی شد.

تشکیل این گروه جهانی به دلیل نگرانی‌هایی که از دیرباز درباره اثرات ترکیب و افزودن مواد شیمیایی در امور روزمره وجود دارد صورت گرفت و در آن دانشمندانی از ۲۸ کشور جهان در رابطه با آنچه تاکنون درباره مواد شیمیایی و همه انواع سرطان شناخته شده است به تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این پژوهش، ترکیبات مواد شیمیایی خودشان برای انسان مضر نیستند و انباشته شدن آنها در بدن انسان، سبب بروز سرطان می‌شود و ممکن است همین امر دلیل افزایش روزافزون این بیماری در سراسر جهان باشد.

دانشمندان در این مطالعه برآورد کردند که از هر ۵ نوع سرطان یکی می‌تواند به مواد شیمیایی پرکاربرد ارتباط داشته باشد. با جمعیت انسانی که هر روزه در معرض مواد شیمیایی قرار دارند، درک بهتر اثرات آنها برای کاهش میزان ابتلا به سرطان در سراسر جهان ضروری است.

 

منبع : خبرگزاری مهــــر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseسرطان زاترکیبات شیمیایی پرکاربردمحیط زیستدانشمندان جهان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2057

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

75

میهمان آنلاین

24503175

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA