۲۰ میلیون ایرانی شهری امسال زیر چتر پزشک خانواده می روند.

علیرضا مصداقی نیا در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: در زمان حاضر نزدیک به ۲۲ میلیون ایرانی روستایی و ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیر پوشش برنامه پزشک خانواده هستند و به طور متوسط به ازای هر ۴ هزار نفر یک پزشک خانواده حضور دارد.

وی ادامه داد: حدود ۵۲ میلیون ایرانی نیز در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند که بردن آنها زیر پوشش برنامه پزشک خانواده مهمترین برنامه دولت در حوزه سلامت است که قرار است طی دو سال به سرانجام برسد و بر این اساس برنامه وزارت بهداشت این است که امسال بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون ایرانی شهرنشین زیر پوشش این برنامه بروند.

معاون وزیر بهداشت گفت: دستورالعمل نسخه جدید برنامه پزشک خانواده با هماهنگی همه دستگاههای مرتبط اعم از وزارت رفاه و وزارت دفاع تنظیم شده و در دولت تصویب شده است، دولت نیز حمایتهای کامل از این برنامه را انجام داده و وزیر بهداشت نیز از اجرای کامل این برنامه حمایت ۱۰۰ درصد کرده است، مجلس نیز حامی این طرح است بنابراین هیچ مشکلی برای اجرا و پیش برد این برنامه در کشور نداریم.

وی افزود: شنبه نیز قرار است طی یک برنامه با حضور وزیر بهداشت، رفاه، استانداران و روسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، همه دست اندرکاران این طرح توجیه شوند و در جریان جزئیات نحوه اجرای این طرح ملی قرار بگیرند.

مصداقی نیا ادامه داد: هنوز به طور دقیق اسامی شهرهایی که در فاز اول اجرای این طرح ملی قرار دارند نهایی نشده البته استانهایی مانند گیلان،اصفهان و آذربایجان شرقی مطرح هستند اما هنوز نهایی نشده است.

وی گفت: این طور نیست که کار اجرای این برنامه در یک استان تمام شود و بعد به سراغ استان دیگر برویم بلکه همه استانهای کشور و حتی شهرهای بزرگ امسال درگیر اجرای این طرح ملی می شوند و به تدریج تمام جمعیت شهری کشور تحت پوشش برنامه ملی پزشک خانواده قرار می گیرند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: هدف از اجرای نسخه ۰۱ برنامه پزشک خانواده در ۳ استان کشور این بود که نقایص و مشکلات این برنامه مشخص شود و ما از اجرای آزمایشی این برنامه در ۳ استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری درسهای زیادی گرفتیم.

وی ادامه داد: یکی از تفاوتهایی که نسخه جدید برنامه پزشک خانواده دارد این است که به این نتیجه رسیدیم که لازم نیست همه اجزا و عوامل تیم سلامت پزشک خانواده در یک ساختمان مستقر باشند و می توانند در ساختمانهای مجزا به مردم خدمت رسانی کنند، ضمن اینکه مطبهای پزشکان و بخش خصوصی در نسخه جدید سهم مهمی در اجرای این طرح پیدا کرده اند البته از نیروهای طرحی وزارت بهداشت نیز برای اجرای این طرح استفاده می شود.

مصداقی نیا گفت: زیر ساختهای منابع مالی، انسانی و فنی ( پرونده الکترونیک سلامت) در همه دانشگاههای علوم پزشکی برای اجرای این طرح ملی آ ماده شده و در حال آماده سازی است. همه دانشگاههای علوم پزشکی نیز برای اجرای این برنامه آمادگی خود را اعلام کرده اند و هیچ مانعی برای اجرا نشدن آن وجود ندارد.




نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

1326

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

5

میهمان آنلاین

24495337

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA