مواد آرایشی تقلبی موجب رشد سلول های سرطانی می شود.

به گزارش وب دا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این باره گفت: تحقیقات نشان می دهد که استفاده از مواد آرایشی قاچاق و تقلبی باعث افزایش رشد سلولهای سرطانی می شود  و ترکیب شیمیایی استفاده شده در این گونه مواد مانند پارابین ها و فتالات ها، ارتباط مستقیمی با رشد تومورهای سرطانی بویژه تومورهای سرطانی سینه دارد. دکتر دشتی اضافه کرد: استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی عوارض گوناگونی دارد که مهمترین آنها شامل عفونت پوست، زخمهای پوستی، قرمزی و تورم پوست، شکنندگی و ریزش مو است.

وی دیگر عوارض استفاده از این مواد را  ایجاد حساسیت های پوستی، کچلی، آکنه شدید عنوان کرد که باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری در بدن مصرف کننده می شود که عوارض آن هزینه های بسیار بالایی مالی را به مردم تحمیل می کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: توصیه کارشناسان غذا و دارو این است که مواد آرایشی و بهداشتی را از مراکز معتبر مانند داروخانه ها و فروشگاه های مجاز آرایشی و بهداشتی دارای گواهی نامه، تهیه و خریداری کنیم و به تاریخ تولید و انقضای آن و شماره مجوز بهداشتی ورود یا پروانه ساخت وزارت بهداشت توجه کنیم تا از عوارض و صدمات احتمالی آن برای بدن جلوگیری شود.




نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

321

بازدید امروز

6132

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24482623

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA