افزایش سه برابری حوادث ناشی از تغییرات آب و هوا و اقلیم در جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از  اکونومیست در ماه می  ۲۰۱۵ اردیبهشت/ خرداد موج گرمای کشنده‌ای به کشور هند رسید. درجه حرارت بالای ۴۷ سانتیگراد باعث مرگ ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شد. در هفته های گذشته نیز موج گرما در پاکستان جان صدها نفر دیگر را گرفت.  تعداد حوادث مرگبار مربوط  به آب و هوا در حال افزایش است. از اوایل دهه ۱۹۸۰ شدت طوفان ها دو برابر و موج گرما و سیل بیش از سه برابر شده است. ممکن است تلفات انسانی جدی باشند.

اخیرا کمیسیون لانست، مطالعاتی را در رابطه با تغییرات آب و هوا منتشر کرد که نشان می دهد تخمین قبلی اثرات گرم شدن کره زمین بر سلامت انسان ها توسط سازمان بهداشت جهانی و هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی موضوع را کمتر از واقعیت پیش بینی کرده بودند. آنها به علاوه در مطالعات خود آسیب پذیری ناشی از پیری، مهاجرت و رشد جمعیت را در نظر نگرفته بودند.

اما بررسی های اخیر نشان می دهد حوادث هواشناسی مانند طوفان ها، حوادث مرتبط با آب مانند سیل، رانش زمین و بهمن ها و حوادث اقلیمی مانند افزایش دما، خشکسالی و آتش سوزی جنگل ها در جهان، به چه نسبتی از سال ۱۹۸۰ تا کنون افزایشی سه برابری یافته است.

 

منبع : خبرگزاری مهر

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseافزایش حوادث هواشناسیطوفان هاسیلرانش زمینبهمن هاحوادث اقلیمیافزایش دماخشکسالیآتش سوزی جنگل ها


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2727

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

240

میهمان آنلاین

24503845

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA